Studentmedarbetare inom administration till Svenskt Näringsliv Marknad

Studentmedarbetare inom administration till Svenskt Näringsliv Marknad

Arbetsbeskrivning

Är du en samhällsintresserad student med fallenhet för administration, siffror och analys? Vill du samla på dig erfarenhet hos en näringslivsorganisation i en flexibel deltidstjänst under våren? Sök tjänsten idag, och starta i slutet av januari!

OM TJÄNSTEN
Svenskt Näringslivs uppdrag är att bidra till bättre företagsklimat, framgångsrika företag och därmed trygga jobb och ett bättre Sverige. Academic Work söker nu för Svenskt Näringslivs räkning en studentmedarbetare inom administration till marknadsavdelningen.
Du kommer tillhöra ett team på tre personer, bestående av avdelningchefen samt två marknadskommunikatörer. Teamets primära uppgift är att skapa medlemsnytta för Svenskt Näringslivs medlemsorganisationer och medlemsföretag. I den här tjänsten erbjuds du en unik chans att samla på dig erfarenheter hos en samhällsviktig organisation, där ditt arbete gör skillnad.

ARBETSUPPGIFTER

Svenskt Näringsliv har 48 stycken medlemsorganisationer. Marknadsavdelningen jobbar bland annat med att bistå dessa med insatser och underlag, i syfte att förbättra och utveckla medlemsnyttan. Som administratör på marknad kommer du att...
- Supportera övriga teammedlemmar med diverse administration och analyser.
- Söka fram information och göra uppdateringar i ett CRM-system.
- Du kommer bland annat scanna av olika organisationers hemsidor, se över vad de förmedlar och hur de kommunicerar och utifrån detta göra sammanställning och analys.
- Ta fram siffror ur medlemsregistret och sammanställa rapporter. Det kan till exempel innebära att titta på hur många anställda ett bolag har, vilken lönesumma de har, och hur kan man översätta det till den gruppens betydelse i samhället.

VI SÖKER DIG SOM
- Studerar på eftergymnasial nivå, fördelaktigt inom ekonomi.
- Har tidigare arbetslivserfarenhet inom service/administration.
- Ett intresse för ekonomiska samband, siffror och analys.
- God systemvana samt kunskaper i Excel.
- Mycket goda kunskaper i svenska.

Som person är du noggrann, analytisk och har en god förmåga att arbeta självständigt. Vidare har du lätt för att samarbeta och att uttrycka dig såväl muntligt som skriftligt. Tjänsten passar dig som har ett stort intresse för samhällsfrågor och självklart tror vi att du delar organisationens tro på företagande.

ÖVRIG INFORMATION
- Uppdragslängd: slutet av januari – slutet av april, med chans till förlängning under höstterminen.
- Omfattning: Deltid, 1 dag/vecka.
- Schema läggs ihop med närmsta chef på Svenskt Näringsliv.
- Placering: Stockholm.

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work. Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 december 2023
  • Ansök senast: 22 januari 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


2 februari 2024

28 januari 2024

12 januari 2024