Studentmedarbetare till randstad sundsvall

Studentmedarbetare till randstad sundsvall

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en driven och engagerad student som är nyfiken på en framtid i bemanningsbranschen och som vid sidan av sina studier vill jobba extra hos oss på Randstad. Detta är ett spännande studentuppdrag internt hos oss där ditt arbete kommer att fokusera på att avlasta våra Konsultchefer i deras dagliga arbete med diverse varierande administrativa arbetsuppgifter. 

Här kommer du få lysande förutsättningar att skaffa dig insikt i hur man jobbar i rekryterings- och bemanningsbranschen och lära dig hantverket inifrån. Vi söker därför dig med starkt driv och framåtanda, som i framtiden kan föreställa dig själv i kundorienterad roll med fokus på både försäljning, rekrytering och att förvalta personal (världens absolut roligaste jobb enligt oss!). 

Detta är ett extrajobb och kommer omfatta allt från ett par timmar till ca 20 timmar per vecka. Omfattningen kommer variera över tid med hänsyn till studieschema samt efterfrågan. Enligt vårt kollektivavtal är det viktigt att du som söker kan visa intyg att du har en annan huvudsaklig sysselsättning med en omfattning på minst 50 %. Om du söker arbete på heltid så hänvisar vi istället till våra utannonserade tjänster för heltidsarbete.



Ansvarsområden
Vad som är mest prioriterat för våra studentmedarbetare kan variera från dag till dag. Vanligt förekommande arbetsuppgifter är personaladministration, CV-granskning, referenstagning, systemadministration samt att skapa och kontrollera olika typer av underlag och dokument i våra system.

I konsultverksamheten bistår du med researchstöd för att identifiera intressanta kandidater till tjänsterna. Vid uppstart av nya rekryteringsprocesser stöttar du med att gå igenom ansökningar och längre fram i process bistår du med exempelvis projektadministration i form av bl a intervjubokningar. Inför presentation av kandidater förbereder du skriftlig presentation av aktuella kandidater. Du bistår även med allmän administration exempelvis scanning, registrering av dokument i våra interna system och kontrollerar att alla dokument finns registrerade och rätt dokumenterade. 



Kvalifikationer
Vi sa att det var världens roligaste jobb, inte världens enklaste… 
Därför söker vi dig som idag går en eftergymnasial utbildning som är relevant i förhållande till vår verksamhet. Det kan vara inom försäljning, ekonomi och/eller management, HR eller motsvarande. Vi ser gärna att du har minst 1,5 års studietid kvar. 

Vi tror att du är van vid att lyckas med det du företar dig och det är starkt meriterande med en bakgrund inom service eller att du på ett eller annat sätt är van vid att ta ett stort eget ansvar. Du är en person som har nått dina mål och inte givit upp när det har varit motigt utan fortsatt arbeta engagerat, målinriktat och alltid med fokus på att nå dina mål, för det är det som behövs för att lyckas hos oss! Som person är du lättlärd och har tidigare erfarenhet av att sätta dig in i nya områden. Du är kommunikativ och säljande som person och framför allt älskar du att ge en förstklassig service. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter mycket människor med olika bakgrund och det är också ett krav att du har B-körkort. 

Vi ger dig möjlighet till en ny karriär på världens största HR service företag och kommer att investera i att lära dig det du behöver kunna i rollen. Du kommer, å din sida, att bidra med din vinnande attityd, ditt stora engagemang i det du företar dig och inte minst din positiva inställning. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 



Ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 2022-04-07. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ansök därför gärna så snart som möjligt.

Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. I rekryteringsprocessen ingår både tester och intervjuer, där en del av urvalsprocessen sker digitalt. Vi ber dig därför ha uppsikt på din mail efter att du skickat in din ansökan.

Är du den vi söker? Och såklart; är vi den du söker? Varmt välkommen med din ansökan.

För information: Pernilla Keusch, pernilla.keusch@randstad.se, 070-149 87 85

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Rörlig ackords- eller provisionslön
  • Publicerat: 24 mars 2022
  • Ansök senast: 7 april 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


HR- konsult till HR- enheten

HR- konsult till HR- enheten

29 augusti 2023

HR-ADMINISTRATÖR

28 augusti 2023