OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visste du att erfarenhet ofta blir det avgörande när det står mellan två personer som är färdiga med sina studier? Här ger vi dig chansen att få ett försprång på arbetsmarknaden! Vår kund söker nu en noggrann och nyfiken person till en roll som ekonomiassistent inom kund- och leverantörsreskontran. Du kommer att få lära dig de ekonomiska flödena från grunden tillsammans med seniora kollegor. Vi söker dig som läser ekonomi på universitet och som vill kombinera dina studier med 2 dagars meriterande arbete i veckan under terminerna och möjlighet till heltidsjobb i sommar. Sök idag då vi går igenom urvalet löpande!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en studerande ekonomiassistent inom kundreskontra till vår kund som arbetar för att förändra konsumtionssamhället till ett effektivt återvinningssamhälle. Du kommer att få arbeta i ett sammansvetsat ekonomiteam som sitter i fina lokaler i Solna. Ekonomiavdelningen kommer ha mycket att göra under våren och söker därför en person som kan komma in och avlasta dem under denna period, men även täcka upp när ordinarie personal har semester. Du kommer arbeta brett med företagets ekonomiska flöden och få värdefull och meriterande erfarenhet inför framtiden. När du blvit lite mer varm i kläderna kommer du även ta ett extra stort ansvar vid månadsbokslut.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic
Work
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på deltid 2-3 dagar i veckan, samt heltid under sommaren för att täcka upp under semesterveckorna. För rätt person finns det goda utsikter till ett långsiktigt samarbete hos kunden.
ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta på kundens ekonomiavdelning som hanterar tusentals fakturor per år. Gruppen arbetar med både leverantörs- och kundreskontra och du stöttar upp dina kollegor inom båda områdena. Du kommer att få en gedigen introduktion till arbetet av din närmsta chef och kollegor.
Du kommer till exempel att:
* Agera stöd till verksamheten vid frågor rörande leverantörsfakturor och kundfakturor
* Arbeta med administration och ärendehantering kring krav och inkassoärenden
* Hantera frågor från verksamheten, leverantörer och kunder via mail och telefon
Tjänsten passar dig som är studerande och har ett intresse för redovisning. Vi vill att du ska ha läst grundläggande kurser inom området och förstår dig på debet och kredit samt är intresserad av att utveckla dina kunskaper inom ekonomi.
VI SÖKER DIG SOM
* Är student på universitet med en inriktning inom ekonomi
* Har möjlighet att arbeta deltid under våren och heltid under sommaren
* Har förståelse för grundläggande begrepp inom redovining
* Har goda kunskaper i Officepaketet, specifikt Excel
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt
För att trivas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund ser vi att du är en lagspelare som förstår vikten av att samarbeta då du kommer att arbeta nära dina kollegor. Du gillar att arbeta i ett högt arbetstempo men är samtidigt noggrann och strukturerad. Vidare ser vi att du gillar att bygga goda relationer både med dina kollegor och företagets kunder.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: maj
* Omfattning: 2-3 dagar i veckan. Dessa dagar är flexibla i samråd med de ansvariga på bolaget.
* Placering: Solna
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231