OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Visste du att erfarenhet ofta blir det avgörande när det står mellan två personer som är färdiga med sina studier? Här ger vi dig chansen att få försprång från och med i januari. Vår kund söker nu en noggrann och nyfiken person till en roll som ekonomiassistent inom kundreskontra. Du kommer att få lära dig de ekonomiska flödena från grunden tillsammans med två energifulla kollegor. Vi söker dig som läser ekonomi på universitet och som vill kombinera dina studier med 2 dagars meriterande arbete i veckan. Sök idag då vi går igenom urvalet löpande!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker en studerande ekonomiassistent inom kundreskontra till vår kund som är ett serviceföretag som arbetar för att förändra konsumtionssamhället till ett effektivt återvinningssamhälle. Du kommer att få arbeta i ett sammansvetsat ekonomiteam på 8 personer, där du främst arbetar nära två av dessa. Teamet kommer att ha extra mycket att göra under årsbokslutet i januari och söker en person som kan komma in och avlasta under denna period och som på sikt kommer få lära sig mer inom de ekonomiska flödena på avdelningen. Vår kund sitter i fina lokaler i Solna.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic
Work
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos vår kund. Uppdraget kommer att vara på deltid 2 dagar i veckan. För rätt person finns det goda utsikter till ett långsiktigt samarbete hos kunden.
ARBETSUPPGIFTER
Som Ekonomiassistent kommer du att arbeta på kundens ekonomiavdelning som i dagsläget består av 8 personer som hanterar tusentals fakturor per år. Gruppen arbetar med både leverantörs- samt kundreskontra och du kommer primärt att arbeta med kundreskontra tillsammans med två av dessa kollegor. Du kommer att få en gedigen introduktion till arbetat av dina kollegor.
Du kommer till exempel att:
* Hantera löpande bokföring gällande kundreskontra.
* Arbeta med administration och ärendehantering kring kundfakturorna.
* Besvara frågor via mail och telefon.
Detta är ett ypperligt tillfälle för dig som studerande och är intresserad av att utveckla dina kunskaper inom ekonomiområdet. Till sommaren finns det även möjlighet att få sommarjobba hos bolaget.
VI SÖKER DIG SOM
* Är student på universitet med en inriktning inom ekonomi och har minst 1 år kvar av dina studier.
* Har goda kunskaper i Officepaketet, specifikt Excel.
* Har goda kunskaper i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt.
För att trivas i rollen som ekonomiassistent hos vår kund ser vi att du är en lagspelare som förstår vikten av att samarbeta då du kommer att arbeta nära dina kollegor. Du gillar att arbeta i ett högt arbetstempo men är samtidigt noggrann och strukturerad. Vidare ser vi att du gillar att bygga goda relationer både med dina kollegor och företagets kunder.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: I början av januari
* Omfattning: 2 dagar i veckan. Dessa dagar är flexibla i samråd med de ansvariga på bolaget.
* Placering: Armégatan 40, Solna
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231