OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lynxeye är en framgångsrik varumärkes byrå som nu i deras expansionsfas söker två receptionister på deltid som vill vara med utvecklas tillsammans med företaget. I den här tjänsten kommer du arbeta varannan vecka 8-12 och du kommer i tjänsten få vara en del av ett härligt team som stöttar varandra! Låter det här som arbetsplatsen för dig? Vi går igenom ansökningarna löpande - så sök redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker två receptionister till Lynxeye AB. Hos Lynxeye kommer du att arbeta i receptionen med både första klassig service till alla besökare men också arbeta med diverse andra arbetsuppgifter som leverantörskontakt, assistera ledningen och hjälpa till med ekonomiadministration. Som receptionist kommer du arbeta varannan vecka 8-12 och vi söker nu två personer där ena konsulten kommer arbeta jämna veckor och den andra kommer arbeta ojämna veckor.
Detta är ett konsultuppdrag. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Lynxeye AB. Uppdraget kommer att vara på deltid och sträcker sig långsiktigt, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.
ARBETSUPPGIFTER
Som receptionist hos Lynxeye kommer du vara företagets ansikte utåt! Då hela företaget präglas av en hög serviceanda är det viktigt att du vill vara med och bidra till detta.
Du kommer till exempel att:
* Ta emot besökare
* Svara i växeltelefonen samt ansvara över generella mail från kunder
* Hjälpa till med ekonomiadministration, exemeplvis registrera fakturor
* Ansvara över att kontoret ser snyggt ut
Som person är du serviceinriktad och bekväm i bemötandet av så väl externa besökare och intern personal. Då du till stor del kommer sköta receptionen självständigt ser vi att du har förmåga till egna initiativ och öga för vad som behövs göras. Vidare har du lätt för att prioritera och är duktig på att strukturera upp ditt arbete.
VI SÖKER DIG SOM
* Är student minst ett år till eller har annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%
* Arbetat inom service i minst ett år
* Har goda kunskaper i både svenska och engelska
* Har goda kunskaper i Officepaketet
Det är meriterande om du arbetat i reception eller om du har arbetat med service från restaurangbranschen sedan tidigare. Vidare är det även meriterande om du arbetat i någon typ av ekonomisystem.
Som person är du handlingskraftig och tar tag i det som du ser behöver göras. Du gillar att ha ordning och reda runt omkring dig och bjuder på ett leende till både interna medarbetare men också externa besökare.
ÖVRIG INFORMATION
* Start: 1a oktober.
* Omfattning: 8-12, varannan vecka
* Placering: Sergelstorg, centrala Stockholm
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Lynxeyes önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts03@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!
OM OSS
Academic Work är Home of the young professionals. Det betyder att de flesta av våra jobb är relevanta för dig som studerar på högskola/universitet eller för dig som är klar med dina studier och är i början av din karriär. Hos oss kan du arbeta som konsult på uppdrag hos någon av våra kunder, bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet eller börja jobba internt på något av våra Academic Work kontor. Läs mer på www.academicwork.se.
* Som deltidskonsult på Academic Work blir du en del av vårt konsultnätverk och har för varje uppdrag en ansvarig konsultchef som finns tillgänglig under hela din anställningsperiod. Konsultchefens uppgift är att säkerställa att du trivs på din arbetsplats men också att du utvecklas och vi arbetar aktivt för att kunna hjälpa dig vidare mot spännande tjänster såväl under din studietid som efter din examen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Lynxeye är en global byrå med fokus på varumärken. Företaget har kunder över hela världen och kontor i Stockholm, London och Singapore. Företagets mål är att finnas till för att skapa meningsfull utveckling för sina kunder.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231