Style Supervisor (Housekeeping)

Arbetsbeskrivning

Clarion_Hotel_Post uppförs i en av stadens mest anrika byggnader - det gamla Posthuset. Atmosfären är sofistikerad men samtidigt avslappnad och skapar en perfekt scen för evenemang och banketter samt blir en ny livlig mötesplats för hela Göteborg. Ett brett utbud av gastronomiska upplevelser med Norda_Bar_&_Grill i spetsen har skapats av Marcus Samuelsson.

Det centrala läget i staden tillsammans med hög komfort, förstklassig design och gastronomi samt ett brett utbud av mötessalar, gör hotellet till ett naturligt val för både mindre och större konferenser. Den unika atmosfären i Posthallen med dess stora terrass med utsikt över staden erbjuder Clarion Hotel Post en miljö för stora som små evenemang.

Clarion Hotel Post - The New Face Of Gothenburg. Följ oss gärna på Facebook www.facebook.com/clarionpost


I januari 2012 öppnade vi portarna till Nordens mest spännande hotell. Det är en helt ny och unik mötesplats i hjärtat av Göteborg i gamla anrika Posthuset vid Drottningtorget.

Vi skapar tillsammans Göteborgs mest attraktiva mötesplats med en hög ambition och en självklar målsättning att Clarion Hotel Post ska ha den absolut bästa personalen och starkaste vinnarkulturen i branschen. Vi söker därför kreativa och  personliga talanger som kan leverera en service utöver det vanliga. Vi välkomnar din drivkraft och passion för att leda, utveckla och skapa extraordinära resultat.

Vi söker en Style Supervisor för ett vikariat med möjlighet till förlängning.


Vågar du anta utmaningen? Vad gör dig till den bästa kandidaten?

Style Supervisor (SS) rapporterar till Style Manager (SM).

Tjänsten innefattar ansvar för:
• Att genom avdelningens personal skapa en oförglömlig upplevelse för hotellets gäster
• Att ständigt verka för ökad lönsamhet och att nå uppsatta prognoser/mål för avdelningen.
• Ansvarig för att hotellets samtliga rum och allmänna ytor hålls rena och underhålls enligt plan, samt att hotellet alltid upplevs som ”stylat” för varje gäst som besöker oss.

I tjänsten ingår:
• SS förväntas vara i driften och skall vara kapabel och villig att utföra alla de uppgifter som utförs av avdelningens personal. 
• Alla i avdelningen skall själva och dagligen ha klart för sig hur de förväntas bidra till resultatet.
• SS utför städkontroller
• Ansvar för att avdelningen är uppdaterad och kunnig i hotellets brand- och säkerhetsrutiner.
• Planering av det dagliga arbetet inom avdelningen
• Behjälplig vid personalrekrytering inom avdelningen.
• Schemaläggning, upplärning och utbildning skall planeras i samråd med SM.
• Tillsedagligt användande av tidrapporteringssystem för all personal.
• SS arbetar tillsammans med SM fram rutiner för avdelningen och ansvarar för att dessa efterlevs.
• SS använder hotellets kvalitetsystemet, C2.
• SS ansvarar för att även hålla de yttre entréområdena i bästa skick efter givna instruktioner.
• SS ansvarar för hanteringen av ”lost and found” på hotellet.


Tdigare erfarenhet av arbete i en liknande roll är starkt meriterande.

Läs mer om Clarion Hotel Post på www.clarionpost.se

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Melanie De Melo

Maria Vallin
+46 31619005, +46 725309005
Andreas Antonsen
+46 31619000, +46 738336300
Sofia Wackling
+46 705272620
Maria Vallin
+46 31619005, +46 725309005

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clarion Hotel Post
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Vikariat
  • Publicerat: 20 augusti 2013

Besöksadress

Drottningtorget 10, Göteborg
None

Postadress

c/o Choice Hotels Sweden AB Box 7620
Stockholm, 10394

Liknande jobb


11 mars 2024

Hotellhusfru

Hotellhusfru

26 mars 2024

Husfru - Städchef

Husfru - Städchef

5 mars 2024

9 februari 2024