Supplier Development Manager till SAAB Linköping!

Supplier Development Manager till SAAB Linköping!

Arbetsbeskrivning

Nu har du chansen att bli del av SAABs Gripen Support i avdelningen för verksamhetskvalitet, inköp och logistikutveckling. Du erbjuds del i en expansiv miljö i en ansvarstagande roll där personlig tillväxt och karriärsutveckling främjas. Låter det som din nästa utmaning? Tveka inte att söka!

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Välkommen med din ansökan.

Om tjänsten
I rollen som Supplier Development Manager arbetar du med att utvärdera företagets leverantörsbas och utveckla leverantörernas prestanda. Detta gör du i samverkan med inköpsfunktioner inom BU Gripen Support samt med inköpsfunktioner inom BA Aeronautics. Du upprättar och genomför beslutade handlingsplaner med syfte att avhjälpa och förebygga problem inom Supplykedjan. Funktionen är relativt nyetablerared varvid du även kommer att kunna påverka innehåll och arbetssätt.

Vidare innebär rollen att analysera och presentera leverantörsprestanda samt leda utvecklingsuppdrag med syfte att förbättra leverantörernas prestanda. Du arbetar mot att etablera och förankra handlingsplaner för att säkerställa leverantörens möjlighet att leverera enligt avtal. Planera och genomföra leverantörsmöten för att kommunicera Saabs förväntningar avseende prestanda och korrigerande åtgärder. Hantera avvikelser i orderflödet (från lagd order till artikel på hyllplats). Medverka vid upphandling av leverantör för att säkerställa leverantörs prestanda. Arbeta med ständiga förbättringar av interna leverantörsutvecklingsprocess, metoder, verktyg och arbetssätt.

Vem är du?
Du som söker har eftergymnasial utbildning inom inköp, logistik, kvalitet eller produktionsteknik. Du har dessutom arbetslivserfarenhet av leverantörssamverkan/utveckling med leverantörer i internationell miljö. För att axla rollen är du en god kommunikatör, på svenska såväl som engelska. Du har praktiska erfarenheter av problemlösningsarbete och är en van användare av IFS affärssystem och MS Office. Som person har du en stark drivkraft och initiativförmåga. Du är analytisk och arbetar strukturerat och ordningsamt.

Vi ser en stor fördel i kunskaper och erfarenheter av industriell produktion samt Lean. Du har erfarenhet av inköp, lager- och produktionslogistik och/eller projektledning och verksamhetsutveckling. Avvikelsehantering och kvalitet är centrala delar och vi ser att du har praktisk erfarenhet av dessa områden. Då tjänsten kommer att kräva resor inom och utom Sverige och ibland med kort varsel måste du ha du ha möjlighet till detta. Denna tjänst kräver att du godkänns i en säkerhetsprövning i enlighet med säkerhetsskyddslagen.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lukas Börefelt
013-368655
Lukas Börefelt
013368655
Rebecka Swahn

Lisa Eklund
036-173262
Lukas Börefelt
0720741972
Annelie Westerberg
0720742020
Annelie Westerberg
0720742020 Jobb
Rebecka Swahn
013-368656
Sofia Sjöhagra
0720742017
Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Linköping AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 41, Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


Production planner

27 maj 2024