Supplier Liaison Manager for ICT Service desk

Arbetsbeskrivning

Saab är ett globalt försvars- och säkerhetsföretagföretag verksamt inom flyg-, land- och
marinförsvar, civil säkerhet och kommersiell flygteknik. Vi är 14 000 medarbetare och har verksamhet på alla kontinenter. Tekniskt är vi ledande inom många områden och en femtedel av våra intäkter går till forskning och utveckling.

Vår verksamhet bygger på teknik i den absoluta framkanten. Vi är övertygade om att vårt sätt att arbeta flyttar gränserna för det möjliga och skapar förutsättningar för en bättre värld.



Vad du blir en del av
Koncernfunktionen Group ICT har till uppgift att leverera effektiva IT-tjänster och IT-support till Saabs affärsenheter globalt. Du kommer att arbeta inom enheten Service Integration vars uppdrag är att säkerställa att ICTs tjänster är möjliga att supporta och beställa genom att leverera processer, metoder och verktyg för hela ICT, inklusive underleverantörer. ICT befinner sig i en mycket spännande omställningsperiod där vi går från att leverera lokala IT-tjänster till en allt mer global leverans.

Din framtida utmaning
Servicedesk är en funktion som levereras av Service Integration med hjälp av våra underleverantörer. Servicedesk har under senare år utvecklats från att bedrivas i lokal regi till att bli  allt mer global. Idag finns två huvudleverantörer av servicedesktjänster till ICT, en i Sverige och en i Indien, där den Indiska leveransen ännu är i ett uppbyggnadsskede. Vår strategi är att bygga en global support för alla Saabs användare. Ditt uppdrag är att följa upp och utveckla dessa båda leveranser samt säkerställa att leverantörerna samverkar för att uppnå bästa möjliga support till slutanvändaren. Det kan även tillkomma ytterligare leverantörer.
Förutom uppdraget att följa upp och utveckla servicedesk-leveransen kommer du även att driva utvecklingen av hela service integration tillsammans med ansvariga för övriga områden inom enheten. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att:

* utgöra Single point of Contact för våra Servicedeskleverantörer
* följa upp leveransen mot SLAer och uppsatta mål
* koordinera Saabs behov gentemot servicedesk
* utgöra stöd vid kontraktsarbete
* kontinurerligt utveckla servicedeskleveransen

 I arbetet ingår resor såväl inom Sverige som utomlands. 

Den du är idag
Du har goda kunskaper inom IT-support och leverantörssamverkan. Vi söker dig som gillar nya utmaningar och eftersom vi är i ett skede av kraftig förändring bör du även ha en god förmåga leda i förändring. Du är inriktad på samverkan, men samtidigt kan du gå in och styra leveransen på ett tydligt sätt. 

Dessutom ser vi att du har följande personliga egenskaper, du är:

* ansvarstagande
* lösningsinriktad och analytisk
* lyhörd
* affärsmässig

Vi tror att du har en högskoleutbildning som är relevant för tjänsten och en flerårig erfarenhet från IT-branchen. Du har tidigare arbetat i en ledande funktion inom Support eller Servicedesk gärna i en internationell organisation.

Du måste ha en god förmåga att kommunicera. Goda kunskaper i engelska är en självklarhet eftersom en stor del av dina leverantörskontakter kommer att vara på engelska.Tidigare erfarenhet av kontraktsarbete är en merit.personen.

 Läs\xC2_mer_om_Saab!

Kontaktpersoner på detta företaget

Rickard Göransson, sektionschef
+46 8 580 856 14
Åsa Aldingsson, HR
+46 8 580 851 31
Clas Ekman
+46 8 580 853 56
Christer Gustavsson, rekryterande chef
+46 13 23 17 57, +46 730 345 412
Paula Törnvall, HR
+46 13 18 45 28
Anders Pettersson, rekryterande chef
+46 13 184288, +46 734 184288
Bernt-Ove Lindh, HR-utvecklare
+46 13-185610, +46 734-185610
Erik Gustavsson, handledare
+46 13 231612
Stefan Thuresson, rekryterande chef
+46 13-182714, +46 734-182714
Tomas Ireman, områdeschef
+46 13-182595, +46 734182595

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Saab
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • enligt ök
  • Tillsvidare
  • Publicerat: 13 december 2013

Besöksadress

Ljungadalsgatan 2
None

Postadress

-
-, -

Liknande jobb


29 september 2023

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

Change manager IT-avdelningen, Stockholm

28 september 2023

27 september 2023

27 september 2023