Supplier Quality Assurance/Engineer

Arbetsbeskrivning

Vi förstärker gruppen som arbetar med våra kunders leverantörer och söker därför dig som vill arbeta med att utveckla dem som SQA.

Denna specifika kund arbetar med material som plåt, plast, gjutgods och elektronikdetaljer och konstruktionerna är allt från ”minsta skruv” till stora gjutna detaljer.

ARBETSUPPGIFT:

Som SQA genomför du leverantörsaudits, kvalitetssäkrar komponenter och gör uppföljning av leverantörer i enlighet med de standarder inom hållbarhet och kvalitetssystem som vi tillämpar. Arbetet innebär även att tillsammans med inköparna aktivt delta i det långsiktiga förbättringsarbetet med leverantörerna där du ansvarar för de kvalitets/hållbarhetsfrågor som kommer upp.
Uppdraget innebär huvudsakligen att tillsammans med inköpare säkerställa materialtillgänglighet på kort och lång sikt genom att utveckla leverantörerna och bidra till att effektivisera inköpsprocessen.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är:
Leverantörsutveckling och leverantörsvärderingar
Utveckla och säkerställa effektiva produktions- och logistikflöden ur kvalitetssynpunkt
Delaktighet i utvecklingsprojekt
Kvalitetssäkring av komponenter
Driva förebyggande och korrigerande åtgärder för att säkerställa rätt leverans

DIN BAKGRUND:

Vi söker en medarbetare med erfarenhet av såväl inhemska som internationella leverantörer och som är van vid att göra bedömningar och revisioner.
Du har teknisk högskoleutbildning kombinerat med praktisk erfarenhet och har dessutom vana av praktiskt kvalitetsarbete eller produktionsteknik/hållbarhetsarbete. En alternativ bakgrund kan vara kvalitetstekniker, kvalitessamordnare eller liknande inom kvalitetssystemarbete.
Du är en initiativrik problemlösare, strukturerad, engagerad, projektorienterad, målinriktad och drivs av ständig utveckling. Du kan arbeta självständigt, men har även förmågan att samarbeta och hantera interna och externa relationer professionellt och affärsmässigt. Hög social kompetens behövs för att kunna arbeta med leverantörerna på ett professionellt och affärsmässigt sätt.
Du behärskar engelska med lätthet i tal och skrift och trivs på såväl den nationella som internationella arenan. Resor i Sverige och utomlands är en naturlig del av tjänsten.

INTRESSERAD?

Är du intresserad av det här jobbet?

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos oss samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem på hemsidan. Vi går igenom urvalet löpande. För frågor går det bra att kontakta Emil Borgman 0734-32 03 17 eller emil@odigo.se.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Annonsförsäljare samt rekryterare undanbedes ta kontakt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emil Borgman
+46 734 32 03 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Odigo Consulting AB Sölvesborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Lön enligt överenskommelse
  • Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
  • Publicerat: 1 februari 2017

Besöksadress

Grottvägen 1, Sölvesborg
None

Postadress

Grottvägen 1
Sölvesborg, 29474

Liknande jobb


3 april 2024

30 maj 2024