Supply Chain Analytiker till Dagab Inköp & Logistik

Arbetsbeskrivning

Supply Chain Analytiker till Dagab Inköp & Logistik

Dagab är ett supportbolag inom Axfoodkoncernen som ansvarar för sortiment, inköp och logistik till Axfoods kedjor Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross och Axfood Närlivs. Genom att tillhandahålla ett effektivt sortiment och optimala logistiklösningar bidrar Dagab till att öka butikernas försäljning och lönsamhet. Dagab omsätter drygt 42 miljarder kronor (2016) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista.

Bli en av oss

Avdelningen Varuflödesstyrning (VFS) ansvarar för styrning av alla varuflöden inom Axfood, från leverantör till butikshylla. Med proaktiva och faktabaserade angreppssätt ska vi styra varuflödena för att på effektivaste sätt se till att vi har rätt varor på butikshyllan, där konsumentmötet sker.

VFS står inför många spännande utmaningar framöver och där är avdelningen Varuflödesanalys som du kommer att tillhöra, på många sätt central. Att identifiera förbättringar och hitta lösningar genom väl genomförda analyser blir en allt viktigare del inom VFS arbete. Varuflödesanalys består av sex medarbetare. Vi har vår huvudsakliga arbetsplats i Jordbro i Haninge men viss arbetstid kan förläggas till Axfoods huvudkontor vid Torsplan i centrala Stockholm.

Din roll

Du kommer att arbeta med att automatisera, utveckla och effektivisera företagets varuflöden. I ditt arbete kommer du även att analysera hela varuflödet, inklusive försäljningsmönster för att finna möjliga förbättringar och lösningar till problem som uppstår. I ditt arbete ingår också att förmedla dina analyser och problemlösningar till resten av verksamheten på ett sätt som gör att Axfood kan bedriva ett effektivt förändringsarbete. Vi har höga ambitioner i bolaget att bli mer datadrivna i vårt beslutsfattande varför vi också jobbar med att utveckla användarstöd för våra kollegor. Det dagliga arbetet sker på kontoret, dock kommer du att ha nära kontakt med olika avdelningar inom koncernen samt lägga stort fokus på butikernas verksamhet och försäljning.

Vem trivs här?

För att lyckas i rollen har du högskoleutbildning, gärna inom ekonomi, statistik eller logistik och minst två års arbetslivserfarenhet från relevanta arbetsuppgifter inom området. Du har erfarenhet av att analysera data för att förstå verkliga behov och att ta fram konkreta slutsatser och verksamhetsförbättringar baserade på detta. Du har även erfarenhet av att arbeta med stora datamängder i databaser och statistiska verktyg (t.ex. SPSS och SAS).

Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att kartlägga och förstå verksamhetsprocesser samt erfarenhet av större affärssystem och kravställning mot en IT-avdelning. Vi har stora ambitioner med vår utveckling inom Business Intelligence. Därav är det meriterande om du har erfarenhet av att utveckla användarstöd i form av rapporter och visualiseringar i Micro Strategy eller liknande system. Har du tidigare arbetat med butiksdrift och varuflöden är det ett extra plus.

Din personlighet värdesätter vi högt. Vi tror att du är en självgående person som är driven och ambitiös samt gillar analytiskt arbete. Varierade arbetsuppgifter tilltalar dig och du utför dessa på ett strukturerat och noggrant sätt. Du ser det som en fördel med stora kontaktytor, är kommunikativ och har inga begränsningar i att uttrycka dig på svenska och engelska.

Vi erbjuder dig!

Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta på Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln som ligger i framkant inom hållbarhetsfrågor. En stor arbetsgivare med nöjda medarbetare. Vi har branschens tuffaste mål för mångfald. För oss är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper i språk, högtider och mat hjälper oss att spetsa vårt kunderbjudande. Vi har kommit långt men vi vill bli ännu bättre och välkomnar en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Din ansökan

Vi behandlar ansökningar löpande och ser fram emot din ansökan redan idag. I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark (Adecco Group). Har du frågor om processen eller tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Linda Mattsson på +46 (0)73 684 73 65. Du ansöker tjänsten via www.badenochandclark.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 1 december 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


10 maj 2024

Business Analyst, Solna

Business Analyst, Solna

7 maj 2024

Business Analyst

Business Analyst

1 maj 2024