Supply Chain Coordinator

Arbetsbeskrivning

BemanningsPartner AB är ett Helsingborgsföretag, som har många års erfarenhet från bemanningsbranschen. Vi erbjuder kunder i nordvästra Skåne personaluthyrning och rekrytering av tjänstemän och produktionspersonal inom t ex industri & verkstad, tjänste- & serviceföretag, transport & logistik samt kommun & statlig förvaltning. Läs mer om oss på www.bemanningspartner.se Vår kund FoodVest Group/Findus Sverige AB söker en SUPPLY CHAIN COORDINATOR. OM KUNDEN: FoodVest Group is one of Europe's largest food and seafood groups. It is the parent company of Findus AB (in France, Sweden, Norway and Finland) and Young s Seafood and The Seafood Company in the UK. For more information; www.foodvest.co.uk and www.findus.se ARBETSUPPGIFTER: Supply Chain Coordinator för FoodVest är en administrativ tjänst där du ska arbeta med bl a: - Registrering av företagets olika artiklar, t ex helfabrikat, halvfabrikat, emballage, råvaror etc. - Artikelnummer, GS1-koder (f d EAN-koder) - Registrera information om resp. artikel så som allmän data (t ex produktgrupp, varumärke, lanseringsdatum), teknisk data (t ex om förpackningen, GS1-kod), lokal data (t ex produktionsland, lanseringsland, olika villkor för respektive land) e t c. - Varucertifikat dagligvaror (VCD) - Uppdatering och underhåll av de olika centrala datasystemen. - Sammanställning av statistik och rapporter från olika system - Kontinuerligt utveckla rutiner, processer och system Arbetet innebär att man arbetar med många olika delar av företaget - marknad, kvalitet, logistik, IT o s v. Detta är en central tjänst inom FoodVest och innebär att du kommer att arbeta med samtliga affärsenheter/marknader. UTBILDNING: - Minst gymnasiekompetens KUNSKAPER OCH ERFARENHET SOM KRÄVS FÖR ARBETET: - Gärna erfarenhet från liknande arbetsuppgifter och från livsmedelsbranschen - Tjänsten kräver kunskaper i engelska i tal och skrift, då nästan all dokumentation är på engelska. - Datorvana; Office-paketet, speciellt Excel. Erfarenhet av Movex och/eller SAP är ett plus. PERSONLIGA EGENSKAPER: - Du är noggrann och effektiv i ditt arbetssätt - Du har god känsla och gillar att arbeta med detaljer, där ditt arbetsverktyg är koncernens olika IT-system. - Du är utåtriktad, har hög servicenivå och en stor portion social kompetens - Du gillar att arbeta självständigt, målinriktat och resultatorienterat. ANSTÄLLNINGSVILLKOR - Heltid, dagtid - Provanställning ÖVRIGT: - Anställningsstart är planerad till 2008-08-11 - Placering; Findus Sverige AB i Bjuv Rekrytering kommer att ske löpande, så om du känner att detta är ett arbete för dig är du välkommen att skicka in din ansökan omgående

Sammanfattning

Liknande jobb


Ekonom/administratör sökes.

24 augusti 2010

Trivs du i rollen som administratör?

12 maj 2010

Administrativa kundtjänstmedarbetare!

24 augusti 2010