Supply chain planner

Arbetsbeskrivning

Malte Månson Verkstäder AB söker en supply chain planner

När erfarenhet och tradition möter ny teknik och ny kunskap blir effekterna ofta dynamiska. Vi är ett företag som vårdar och utvecklar vår teamkänsla som ett steg mot att bli Sveriges ledande verkstadskedja för tunga fordon. Vi jobbar med ständig utveckling och att utmana gamla strukturer. Låter detta spännande? Då är du rätt person för oss!

Vi söker nu en supply chain planner till vår nya verkstad i Örebro. Hur vet du att du är en av oss? Du delar vår inställning att vi ska ha roligt på jobbet!

Arbetsuppgifter
Du kommer sitta som en del i vårt centrala team och ansvar för optimering av varuflödet för reservdelar och lager både lokalt och centralt inom bolaget. Du kommer bl a jobba med att säkerställa att leveranser sker enligt krav och önskemål (tid och kvalitet) genom proaktiv leveransbevakning. Du kommer också ansvara för att skicka förfrågningar och utvärdera offerter. Viss förhandling kan förekomma för standardartiklar som ej är avtalade. I arbetsuppgifterna ingår även att registrera och uppdatera utpekade fält i affärssystemet avseende artikelinformation och leveransparametrar. Vi arbetar kontinuerligt med kostnadsbesparingar. Då mycket av vår verksamhet ligger spritt så innebär det en hel del telefonkontakter med våra enheter runt om i Sverige. Du kommer rapportera till inköpschefen.

Din profil
Vi tror att du har några års arbetslivserfarenhet från operativt arbete inom inköp, materialstyrning eller logistik. Som person är du serviceinriktad och tar egna initiativ för att lösa de uppgifter som kommer till dig. Arbetet bygger på samarbete inom och mellan olika funktioner. Du har därför stor förmåga att kommunicera och samarbeta för att i inköpsteamet uppnå det bästa resultatet i rätt tid. Det är meriterande om du har viss förhandlingsvana. Vi tror också att du är drivande med tydligt affärsfokus och god analytisk förmåga. Ditt arbete präglas av gott affärsmannaskap och noggrannhet. Det är av vikt att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska och att du har god datamognad. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i rekryteringen. Vi rekryterar löpande.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Platschef Håkan Axelsson
019-27 40 02
Platschef Sabahudin Cedic
0470-76 42 30
Kommunikatör Lisa Johansson

Sammanfattning

Besöksadress

Bromsaregatan 4
None

Postadress

None
Kristianstad, 29159

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023