Supply Chain Planner sökes!

Arbetsbeskrivning

Professional Consulting

Är du ordningssam och strukturerad? Har du erfarenhet av orderbehandling? Då har vi tjänsten för dig!
Vår kund har ett av Sveriges mest kända varumärken och är bland de marknadsledande företagen inom området barnmat och glutenfritt. De har kontor i både Sverige, Norge, Danmark och Finland och export till ett stort antal länder runt om i världen.

Som Supply Chain Planner hos vår kund kommer du ansvara för att få vår kunds varuflöden att fungera optimalt. Det kommer bland annat innebära att självständigt ansvara för leverensservice och lagervärde och dina främsta arbetsuppgifter kommer att bestå av:

- Säkerställa optimal anskaffning av produkter baserat på befintligt lager och prognosticerad försäljning.
- Säkerställa och övervaka att den fysiska leverensen från leverantören når vår kunds lager och även i vissa fall boka transporter.
- Nordisk koordinering: deltagande i månadsmöten med distributörer från norden.
- Lagerstyrning och analys samt uppföljning av batchstorlek etc.
- Nära kommunikation med kundcenter och sälj- och marknadsavdelningen kring lagersituation.
- Hantera och administrera produktförändringar som till exempel nyheter, utfasning etc.

Uppdraget innebär att du kommer vara anställd av oss på Professional Consulting och arbeta hos vår kund som konsult på deras kontor i Sundbyberg. Tjänsten startar i januari och beräknas pågå till augusti, för rätt person finns möjlighet till förlängning. Kontorstider tillämpas.

Du som söker ska ha en akademisk examen inom industriell ekonomi, civilekonom/-ingenjör eller motsvarande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom varuförsörjning, logistik eller annan tjänst relaterad till dagligvaruhandeln. Har du tidigare erfarenhet från orderbehandling och inköp ses detta som mycket meriterande. Du har även sedan innan arbetat i en supportroll. Det är ett krav att du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare har du mycket goda kunskaper i Excel och erfarenhet av SAP är en fördel. Som person är du ordningssam, strukturerad, noggrann och analytiskt tänkande. Du är handlingskraftig och vågar ta reda på den information som krävs för dina arbetsuppgifter. Du kan prioritera bland dina arbetsuppgifter och styra över ditt eget arbete. Du gillar att lära dig nya saker samt är, lösningsorienterad, självgående, ifrågasättande, serviceinriktad och beslutsam.
Professional Consulting är ett rekryteringsföretag för unga akademiker och tjänstemän. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet kan vi erbjuda intressanta och utmanande tjänster inom områden som IT, ekonomi, administration, HR, marknadsföring och kvalificerad kundtjänst. Professional Consulting är en del av Meet your future Group. Hitta din framtid på www.professionalconsulting.se redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Lina-Marie Forsell
+46101224434
Anna Olsson
+46101224691
Lovisa Carlsson
+46101224280
Fanny Stephansson
+46101224885
Malin Gustrin
+46101224675
Josefina Weberg Kronvall
+46101224657
Edward Hansskog
+46101224187
Joel Rydström
+46101224243
Sara Fagerlund
+46101224827

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Professional Consulting
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön enligt avtal
  • Heltid
  • Publicerat: 13 november 2013

Postadress

Sveavägen 168
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

31 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023

Sales support för kommande uppdrag

Sales support för kommande uppdrag

28 juli 2023