Supply Chain Planner till Human Care i Stockholm!

Arbetsbeskrivning

Har du ett par års erfarenhet från en roll inom logistik eller inköp och vill ta nästa steg i din karriär? Brinner du för människor och vill jobba på ett företag som gör skillnad? Human Care tillhandahåller lösningar för förbättrad rörlighet till människor med särskilda behov. Vill du bli en del av deras sammansvetsade team? Välkommen med din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Human Cares räkning en Supply Chain Planner. Human Care är ett Svenskt bolag som grundades 1993. Ursprunget till företagets affärsidé var att utveckla medicintekniska hjälpmedelsprodukter för individer med rörelsenedsättningar. Under åren har företaget vidareutvecklats såväl genom företagsförvärv som inom produktutveckling. Human Cares verksamhet drivs i egen regi i Sverige, Kanada, USA, Australien och Storbritannien. Deras primära kunder är Landsting, Kommun, Sjukhus och Vård- och Äldreboenden. Human Care fokuserar på tekniska innovationer med tonvikt på säkerhet, funktion och ergonomi och är branschledande.

Som Supply Chain Planner på Human Care välkomnas du till ett kontor om 25 personer belägna i Årsta. Human Care är nyinflyttade sedan ett par månader tillbaka och sitter i ljusa samt rymliga lokaler.
Rollen som Supply Chain Planner är både operativ och taktisk i sitt innehåll och du kommer ansvara för hela kedjan, allt från att dagligen hantera orders till att på sikt arbeta med analysarbete. Du kommer ha täta samarbeten med dina kollegor internt såväl som med återförsäljare och leverantörer samt se till att rätt material är på rätt plats, i rätt tid. Du kommer även att arbeta med ledtider, uppföljning och kostnadseffektivisering. Låter det som rätt roll för dig? Läs mer under ”arbetsuppgifter”.
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Human Cares önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Human Care.

ARBETSUPPGIFTER
Som Supply Chain Planner kommer du arbeta med allt ifrån behovsplanering, prognostisering, orderhantering och leverantörsutveckling. Du kommer även att ansvara för kostnadseffektiv materialhantering och bevaka miljöaspekterna vid val av nya leverantörer och samarbetspartners. Du kommer även arbeta med optimering av ledtider.

Du kommer till exempel även att:


* Ansvara för att utveckla kostnadseffektiv materialhantering
* Utveckla befintliga arbetsmetoder och processer gällande exempelvis nya upphandlingar
* Ansvara för månadsrapportering av KPI: er gällande dina produktområden


Tjänsten passar dig som har ett starkt inre driv och en vilja att utvecklas. Du kommer att få möjlighet att utvecklas i din roll som Supply Chain Planner och på sikt gå från en operativ roll till en allt mer taktisk och strategiskt roll. Då bolaget är mindre ges du stora möjligheter att själv forma din roll och att jobba brett!

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller inköp


* Har mellan 2-4 års erfarenhet av en liknande roll
* Har erfarenhet från något ERP-System
* Har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
* Har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska då du dagligen kommer att använda dig av båda språken i arbetet


Det är meriterande om du har erfarenhet av ERP systemet Monitor som Human Care använder.

Som person är du en driven problemlösare som tycker om att ha många saker på gång. Du kan lätt skifta fokus mellan arbetsuppgifter och är flexibel i ditt förhållningssätt. Då du kommer ha många samarbeten såväl internt som externt ser vi att du är en lagspelare som trivs att jobba med andra. Du är självgående och strukturerar själv upp ditt arbetssätt och är noggrann.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Så snart som möjligt, vi tar hänsyn till uppsägningstid
* Omfattning: Heltid, tillsvidare. 6 månaders provanställning tillämpas
* Placering: Årstaängsvägen 21 B, Årsta (Stockholm)
* Kontaktuppgifter: rekryteringsadministratör Linnéa Nilsson tel. 08 120 522 48
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på recruitmentstockholmsouth@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Human Care tillverkar och säljer lösningar för förbättrad rörlighet till människor med särskilda behov. Våra produkter strävar efter att fungera som en naturlig del av livet för alla användare. Human Care grundades 1993 och har sedan dess skapat en stolt historia inom patientvård. Våra över 20 års erfarenhet återspeglas i ett brett utbud av högkvalitativa produkter som erbjuder högt kundvärde och tillfredsställer varje kunds behov.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, tillsvidare Kontorstider
  • Publicerat: 22 augusti 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Indköpare

23 april 2024

22 april 2024

22 april 2024