Supply Planner

Arbetsbeskrivning

Kort om tjänsten

Som Supply Planner är du ansvarig för att skapa en balanserad produktionsplan med hänsyn till Servicenivåer och Working Capital.






Om företaget

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning där du kommer att vara anställd på Dreamwork men arbeta hos en av våra kunder.

Mer om tjänsten

Du tillhör Supply Chain avdelningen och rapporterar till Supply Chain Planning Manager. Som Supply Planner kommer du att:

• Säkerställa att uppsatta mål nås för service till kunder.
• Säkerställa att uppsatta mål nås för Working Capital.
• Skapa en 18 månaders rullande produktionsplan för färdigvara och halvfabrikat, med information om risker och möjligheter
• Underhålla och vidareutveckla strategier för färdigvara och halvfabrikat per linje (grupperingar, lagkrav, allergener, kompetenser, begränsningar, utrustning, städning, etc)
• Agera facilitator på beläggningsmöten med fabrik och gå igenom risker och möjligheter
• Agera facilitator på IBP M4 möten
• Säkerställa rätt planerinsparametrar (SS, Rate, MOQ, Multiple, lead time, hurdle rates, calender)
• Ansvarig för produktionsplan och påfyllnad av lager för Finland, Norge och Frankrike
• KPI uppföljning (MFI, Adherence to plan, IBP volymer)
• Simulera scenarion och driva den taktiska planeringen.
• Kommunicera och uppdatera veckovisa produktionsprogram
• Respondera på kortsiktiga kommersiella volymförfrågningar
• Ansvarig för korrekt information i restningslistan
• Ansvarig för att manualer, rutiner och instruktioner upprätthålls
• Supportera SLOBS processen
• Medverka på PTM möten och hantera information om PLD och PDD
• Agera projekt resurs
• Facilitera budgetprocessen


Din profil

Kompetens
• Civilingenjör eller civilekonom med akademisk utbildning inom Supply Chain.
• Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift är grundläggande krav.
• Goda kunskaper i Movex är meriterande
• Erfarenhet av produktionsplanering

Som person är du analytisk, strukturerad/noggrann och självständig. Vidare är du social, serviceminded och resultatorienterad. För att lyckas i rollen ska du vara initiativtagare, arbeta proaktivt och ha god kommunikationsförmåga. Du har också möjligheten att hantera många arbetsuppgifter samtidigt utan att göra avkall på kvalitén.

Om Dreamwork

Vi på Dreamwork är People-Management-konsulter för människor och organisationer. Vi har ett nära samarbete med LinkedIn och våra rekryterare och researchers är certifierade i LinkedIn’s Recruitermodul. Vi har två gånger utsetts till Gasellföretag av Dagens Industri och lika många gånger nominerats till EY:s ”Entrepeneur of the Year”. Dreamwork grundades 2006 och finns på sju orter i Sverige med huvudkontoret i Helsingborg. Vi är ISO-certifierade enligt ISO 9001 och under 2015 hade vi en tillväxt på 51%.

Kontaktpersoner på detta företaget

Jenny Persson
042-176608
Frida Ellingsen
0470-745554
Jenny Sini
046-460 23 02
Jenny Sini

Frida Ellingsen
0470-74 55 54
Mahlin Glyré

Måns Persson
0761-45 27 10
Mahlin Glyré
042 - 17 66 11
Patrik Staaf
042-176618
Annika Sjöberg
08-446 47 09

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dreamwork Scandinavia AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 4 juli 2016

Besöksadress

Drottninggatan 1, Helsingborg
None

Postadress

Birger Jarlsgatan 10
Stockholm, 11434

Liknande jobb


Operational Purchaser

Operational Purchaser

1 februari 2024

Inköpsspecialist

Inköpsspecialist

24 november 2023