Supply Planner till BRIO AB i Malmö

Arbetsbeskrivning

BRIO ABs affärside är att marknadsföra produkter till barn och barnfamiljer där lek, aktivitet, samvaro, utveckling, stimulans och underhållning dominerar som behov och där omsorg om barnet står i centrum.BRIO® märkta produkter riktar sig främst till små barn inom områdena lek och omvårdnad där BRIOs produkter kännetecknas av genomtänkt kvalitet, omsorg och kunskap om barns behov.Huvudkontoret ligger i centrala Malmö.Omsättningen är ca 1 355 Mkr.För mer information om är du välkommen att besöka vår hemsida på www.brio.net Supply Planner sökes till BRIO AB i Malmö BRIO söker en person som ska arbeta med inköpsarbete och lagerstyrning av vårt To Play sortiment - leksaker.Vi är idag ett team på 13 personer i Sverige, Hong Kong och Kina som styr varor och material från leverantörer till vårt centrallager i Sverige.Vårt mål är att ha rätt varor på rätt plats i rätt tid.Nu söker vi ytterligare en inköpare - är det din nästa utmaning? Arbetsuppgifter och ansvarsområden . Lager- och servicenivå mot leverantörer, lager och slutkund . Aktivt inköpsarbete såsom initierande av inköpsorder .Svara på leveransfrågor mot interna marknadsbolag . Projektmedlem i produktutvecklingsprojekt . Supply Development . Processutveckling av Supply Chain Tjänsten är på heltid med placering på BRIOs huvudkontor i Malmö.Du rapporterar direkt till chefen för Supply Management.Du kommer att ingå i ett team om 13 personer och du kommer att arbeta mycket tätt tillsammans med produktchef, produktutveckling samt vårt Asienteam.Din profil: Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning, gärna med inriktning på logistik eller inköp.Vi tror att du har ca 3 års erfarenhet av arbete inom Supply Chain Management och du har god förhandlingsvana.Vi arbetar kontinuerligt med att förbättra inköpsarbete och lagerhållning genom processutveckling av vår Supply Chain.Erfarenhet från internationell verksamhet inom yrkesområdet Supply Chain Management är meriterande, speciellt med fokus på den asiatiska marknaden.Som person är du prestigelös, lyhörd, driven, engagerad och har "skinn på näsan".Vidare måste du vara serviceinriktad, tydlig, flexibel och en lagspelare.Du ska kunna ge interna kunder och avdelningar raka besked samtidigt som du är ödmjuk och diplomatisk.Har du dessutom humor är det desto trevligare.Vi uppskattar ordningssinne och att du arbetar strukturerat eftersom det är mycket att hålla reda på.Resor i tjänsten tycker du om och ser som en möjlighet.I tjänsten ingår ca 30 resdagar per år till Hong Kong, Kina och Europa.Flytande svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, språkkunskaper i kinesiska är meriterande.Vi använder MS Office och vi har höga krav på att du kan arbeta i Excel.Axapta är vårt affärssystem så all erfarenhet av detta ses som positivt Så här söker du tjänsten: Du ansöker till tjänsten genom att klicka på länken nedan som tar dig till ett anmälningsformulär där du fyller i kontaktuppgifter och bifogar personligt brev och CV.Vi vill gärna ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 9 juni 2008.

Kontaktpersoner på detta företaget

Marcus Enochsson
040-615 16
Catarina Svensson
040-615 16 00

Sammanfattning

Besöksadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ

Postadress

GUSTAV ADOLFS TORG 12
MALMÖ, 21139

Liknande jobb


Inköps -och Logistikansvarig

27 oktober 2010

Supply Chain Manager

26 oktober 2010

Operativ inköpare

27 december 2010

22 december 2010