Supply planner till Dagab inköp & logistik

Arbetsbeskrivning

Supply planner till Dagab Inköp & Logistik

Dagab är ett supportbolag inom Axfoodkoncernen som ansvarar för sortiment, inköp och logistik till Axfoods kedjor Willys, Hemköp, Tempo, Axfood Snabbgross och Axfood Närlivs. Genom att tillhandahålla ett effektivt sortiment och optimala logistiklösningar bidrar Dagab till att öka butikernas försäljning och lönsamhet. Dagab omsätter drygt 42 miljarder kronor (2016) och ingår i Axfood AB som är noterat på Nasdaq OMX Stockholm ABs Large Cap-lista.

Bli en av oss

Har du en analytisk förmåga och motiveras av att tänka logiskt och hitta de smartaste och mest lönsamma lösningarna? Har du ett brinnande intresse för logistik och vill arbeta i en stor koncern med många utvecklingsmöjligheter? Då kan rollen som Supply planner på Dagab Inköp & Logistik vara din nästa utmaning!

Som Supply planner tillhör du avdelningen Autoorder som är en del av funktionen Dagab VFS (Varuflödesstyrning) som ansvarar för styrning av alla varuflöden inom Axfood, från leverantör till butikshylla. Med proaktiva och faktabaserade angreppssätt ska vi styra varuflödena för att på effektivaste sätt se till att vi har rätt varor på butikshyllan, där konsumentmötet sker. Du välkomnas till en driven och ambitiös grupp som har en prestigelös inställning. Som ny medarbetare kommer du att läras upp och stöttas av duktiga och erfarna kollegor.

Din roll

I rollen som Supply planner kommer du i samarbete med övriga funktioner inom organisationen att ta fram tillförlitliga prognoser, administrera och skapa orders med hög kvalitet till Axfoods butiker. Rollen är 50% analytisk och 50% operativ där du kommer att förmedla och presentera resultat, ta fram uppföljningsrapporter och informera de berörda inom verksamheten. Du kommer att vara en viktig spelare i verksamheten där du har kontinuerlig kontakt med säljteamet på Willys, Hemköp och Axfood Snabbgrossen. Du ansvarar för att hålla i möten med en viss butikskedja kring uppföljning av genomförda och kommande kampanjer. Vid start kommer du att gå parallellt med dina kollegor på avdelningen och du får praktisera på lagret, för att lära känna verksamheten så bra som möjligt.

Vem trivs här?

För att lyckas i rollen har du högskoleutbildning, gärna inom logistik, ekonomi, eller statistik. Tjänsten riktar sig till dig som är relativt nyexaminerad och som vill ta dig an en operativ och analytisk roll där det ställs höga krav på högt ansvarstagande redan från första dagen. Du är stresstålig, bra på att planera ditt arbete och kan anpassa dig till deadlines. Vi ser att du som söker är en kommunikativ person som har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal- och skrift då all kommunikation sker på svenska. Vi tror att du letar efter en tjänst där du får fortsätta att använda och utveckla din analytiska förmåga och dina goda kunskaper i Excel. Det är meriterande om du har 1 - 3 års arbetslivserfarenhet inom detaljhandel- och/eller logistik efter eller parallellt med dina studier. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i olika affärssystem som exempelvis SAP och TWM, SPSS samt om du har grundläggande kunskaper i SQL.

Din personlighet värdesätter vi högt. Du drivs av utmaningar och kan självständigt och målinriktat driva ditt egna arbete framåt samtidigt som du vågar fatta beslut utifrån gällande regelverk. Du har ett sinne för att planera, förbereda och leda möten på ett effektivt och professionellt sätt samt bidrar med en positiv och nytänkande syn inför förändringar i det dagliga arbetet.

Vi erbjuder dig!

Vi erbjuder dig möjligheten att få arbeta på Sveriges näst största aktör inom dagligvaruhandeln som ligger i framkant inom hållbarhetsfrågor. En stor arbetsgivare med nöjda medarbetare. Vi har branschens tuffaste mål för mångfald. För oss är mångfald en affärsmöjlighet. Medarbetarnas breda kunskaper i språk, högtider och mat hjälper oss att spetsa vårt kunderbjudande. Vi har kommit långt men vi vill bli ännu bättre och välkomnar en mångfald av sökande till alla våra tjänster.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, kontorsarbetstider med placering Jordbro i Haninge söder om Stockholm. Tillträde omgående.

Låter det intressant?

Vi ser fram emot din ansökan redan idag! I denna rekrytering samarbetar vi med Badenoch & Clark (Adecco Group). Har du frågor om processen eller tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Linda Mattsson, e-post: linda.mattsson@badenochandclark.se. Vi kan inte ta emot din ansökan via e-post. Du ansöker tjänsten via www.badenochandclark.se

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Susanna Ask
08-598 980 20
Linda Dahlberg

Rekryteringskonsult Karin Kling

Anders Jansson
0352608534
Recruitment Consultant Charlotta Rydström
042-37 33 38
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
011-19 18 38
Marianne Pettersson
054-771 85 44
Rekryteringskonsult Lena Köhlin
031 725 45 54
Victoria Hammarström

Josefine Persson
0455-34 10 06

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Badenoch & Clark
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 28 december 2017

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

SEM Specialist (Google Ads)

SEM Specialist (Google Ads)

21 mars 2024

Affärspartner Kvantum

Affärspartner Kvantum

8 april 2024