Supply Planner till en välkänd apotekskedja!

Supply Planner till en välkänd apotekskedja!

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Supply Planner med skicklighet i logistikhantering och lageroptimering. Ta chansen att bidra till och säkerställa smidig försörjning av produkter, minimera kostnader och maximera kundnöjdhet hos vår kund. Skicka din ansökan redan idag, urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN

Som supply planner hos vår kund ansvarar du för att hantera varuflödet mellan leverantörer och apotek. Du arbetar nära distributörer och apotek för att säkerställa tillgängligheten av sortimentet baserat på identifierade nyckeltal och bidra till den pågående utvecklingen av produktplanering. Denna roll innefattar strategiska och operativa arbetsmoment. Arbetet sker i nära samarbete med alla apotek, distributörer och övriga avdelningar. I denna roll kommer du förväntas arbeta under vecka 28-31 för att hjälpa att bemanna avdelningen under kollegors semestrar.

Uppdraget löper från april 2024 till och med sista september 2024 och är ett konsultuppdrag via Academic Work.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Orderläggning, leveransbevakning och påfyllnad av produkter i apotek
* Analyser och prognostisering av försäljning för att säkerställa korrekt varuförsörjning
* Rekommendation av inköpsvolymer beroende på efterfrågan och behov
* Ta fram status på leveranser, lager och försäljning och göra analyser utifrån dessa


VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare yrkeserfarenhet från Supply Chain/Supply Planning (varuflödesfrågor), gärna från detaljhandel/Apoteksmarknaden
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi
- Har mycket goda kunskaper i analysverktyg såsom MS Excel samt att hantera och analysera stora datamängder
- Har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då de båda språken används dagligen
Det är meriterande om du har
- Erfarenheter av metoder/verktyg för ständiga förbättringar
- Erfarenhet från MS Dynamics 365
För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Analytisk
- Strukturerad
- Självgående
- Nyfiken

Vår rekryteringsprocess

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 mars 2024
  • Ansök senast: 13 april 2024

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Teknisk Projektplanerare

Teknisk Projektplanerare

3 april 2024