Support / Helpdesk

Arbetsbeskrivning

Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.

Till ett uppdrag hos vår kund söker vi nu dig som vill arbeta med 1st line support / helpdesk. Tjänsten avser en visstidsanställning för uppdraget på 2-4 månader.

Arbetsuppgifter
Experis sköter för kundens räkning om 1st line supporten och främst då för deras svenska kunder. Supporten har precis flyttat till nya fräscha lokaler i Solna. Support hanteras via telefon med ett stort antal supportverktyg till hands. Den största delen av telefonkontakten sker på svenska, med cirka 5-10% på engelska. Alla ärenden loggas i kundens ärendehanteringssystem OVSC (Open View Service Center) och loggas på engelska. Miljön vi supporterar är komplex med cirka 2000 applikationer samt support för nätverk, klienter (datorerna), servrar, mobiltelefoni, remoteverktyg och konton.

Öppettiderna är 8-17 vilket innebär en liten skiftgång. Vi är lite drygt 60 personer som jobbar med supporten, varav cirka 35 är first-line agenter och resten består av supportfunktioner: Team Leaders, Coacher, Onsite-filterfuktion, Reporting, Quality samt Service Desk Manager.

Din bakgrund
•Erfarenhet från IT-support/ helpdesk, är meriterande
•Goda kunskaper i Windows-miljö och särskilt Windows Vista
•Bra kunskaper och kännedom om Office-paketet och Outlook
•Mycket bra engelska i tal och skrift
•Kunskaper om nätverk

För att passa till denna tjänst bör du som person vara stresstålig, flexibel, lyhörd samt ha en mycket bra samarbetsförmåga. Det är dessutom av stort värde om du har en bra slutledningsförmåga samt felsökningsmentalitet.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Du får ett varierande arbetsliv i spännande uppdrag hos intressanta kunder. Vi har höga förväntningar på dig och i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter inom ett expansivt och lönsamt konsultföretag.

Experis IT eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Ansökan och upplysningar
Du är välkommen att söka tjänsten via: https://www.experis.se.
Eventuella frågor besvaras av Jovanka Praizovic, +46 8 508 954 45, eller Jovanka.Praizovic@se.experis.com.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jovanka Praizovic
+46 8 508 954 45
Elin Hedberg
08-508 954 39
Susanne Bostam-Edin
08-508 954 63
Ann-Catrine Snis
08-50895453
Jan Falck
08-50895444
Annica Karlsen

Peter Westberg

Johanna Di Sivo
+46 8 508 954 34
Liselotte Sundberg
+46317086785
Camilla Edbom
018-18 59 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Experis IT Stockholm
  • 3 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 27 juni 2013

Besöksadress

Norra Kungsgatan 3
None

Postadress

BOX 1125
Stockholm, 11181

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024