Support- och kundvårdsansvarig

Arbetsbeskrivning

Om kundföretaget

Med en kundnöjdhet på 98 % är Griffel den ledande leverantören av pålitliga IT-tjänster till företag i regionen. Vi erbjuder ett komplett utbud av IT-tjänster med allt från nät- och servertjänster till kontors-IT, molntjänster och konsultverksamhet. Griffel har mer än 20 års erfarenhet i IT-branschen och är i dagsläget cirka 25 medarbetare med kontor i Växjö.

Dina arbetsuppgifter

För att utveckla Griffels supportfunktion samt ytterligare öka servicegraden mot våra kunder söker vi nu en support- och kundvårdsansvarig för placering på vårt huvudkontor på Storgatan i Växjö. I rollen som supportansvarig är din huvuduppgift att ansvara över att supporten är bemannad. Supporten består av två stycken roller (first- och secondline) som växelvis bemannas av totalt 9 personer.
I rollen som kundvårdsansvarig har du det övergripande ansvaret för att kunder får den återkoppling de förväntar sig och att alla ärenden dokumenteras. Du kommer även att introducera nya medarbetare i supporter rollen och ibland själv ta en aktiv roll i det operativa arbetet. Att upprätthålla kontinuerliga avstämningsmöten med Griffels större kunder för genomgång av SLA-, ärende-rapportering samt fånga upp kunders frågor och synpunkter ligger också inom ditt ansvarsområde.
Då man via denna tjänst är den person som har det mest övergripande perspektivet gällande relationen mellan Griffel och våra kunder förväntas du kontinuerligt hålla övrig organisation uppdaterad. Genom att fortlöpande utveckla så väl medarbetare som processer och arbetssätt kommer du även utgöra en nyckel roll i arbetet med att ytterligare befästa Griffels roll som en mycket Pålitlig IT Partner.


Din profil

Vi söker dig med tidigare erfarenhet av arbete med att utveckla kundrelationer. Du har tidigare erfarenhet av att leda och coacha andra och gärna inom området support. Meriterande är förståelse av IT men ett krav är att kunna förmedla och analysera nyttan och funktionen av IT-system. För att bli aktuell för denna roll vill vi att du vid sidan av en avslutad gymnasieutbildning har någon form av utbildning inom projektledning eller ledarskap.
För att vara den kundvårdsansvarige vi söker vill vi att du är en social och serviceinriktad person som trivs med kundkontakt. Du ser utmaningar som stimulerande inslag i vardagen och förmedlar en attityd om att ett problem är till för att lösas. Din kommunikativa förmåga är god i tal så väl som skrift och din förtroendeingivande och pedagogiska fallenhet skapar ett tryggt klimat bland såväl medarbetare som kunder.

Vi erbjuder dig en roll i ett expansivt företag som satsar framåt mot nya marknader. Då befattningen är ny på Griffel ges möjlighet att få vara med och utveckla denna tjänst i syfte att möta våra kunders krav och önskemål.

Söka tjänsten
Vi har i denna rekrytering valt att samarbeta med EnPartner. Läs gärna mer och ansök via www.enpartner.se Vid frågor kontakta gärna rekryteringskonsult Gabriella Leske på 0470-32 38 32. Sista ansökningsdag är den 8 mars.

Kontaktpersoner på detta företaget

Gabriella Leske

Gabriella Leske
0470-32 38 32
Claes Dahlberg
0470-323834
Sanna Andersson
0470-323833
Sanna Andersson

Christofer de la Motte
0470- 32 38 35
Josefine Wilson
0709228328
Sanna Andersson
0470-323833
Josefine Wilson
0709-228328
Josefine Wilson
0709-228328

Sammanfattning

  • Arbetsplats: OnepartnerGroup Växjö AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 20 februari 2015

Besöksadress

Storgatan 30, Växjö
None

Postadress

Storgatan 30
Växjö, 35231

Liknande jobb


Kundtjänstmedarbetare

2 juni 2024

Kundtjänstmedarbetare

2 juni 2024