Support- och testansvarig till Exicom Software

Arbetsbeskrivning

Exicom Software expanderar snabbt och söker en härlig medarbetare till sitt ambitiösa team. Om du har ett intresse för både ekonomi och IT och trivs i en variationsrik tjänst med mycket kundkontakt – är tjänsten som supportansvarig perfekt för dig! Missa inte chansen att få ta ett stort ansvar och vara med att driva Exicom mot framgångar. Välkommen in med din ansökan redan idag, då urval sker löpande.

OM TJÄNSTEN
Exicom är en ledande leverantör av paketerade helhetslösningar för projekt, verksamhet- och ekonomistyrning. I dagsläget är företaget i en tillväxtfas och du kommer i rollen erbjudas stora möjligheter att påverka och bidra till den resan de är i startgroparna av.

I rollen som support- och testansvarig kommer du arbeta i en roll som är fördelad på 50% support och 50% test och dokumentation. Du kommmer arbeta i team tillsammans med en kollega i samma roll där ni två kan stötta och hjälpa varandra i arbetet och vara en mycket central funktion i den pågående tillväxtfasen som företaget är inne i. Förutom din närmsta kollega kommer du ingå i ett team med tio konsulter och bli en del av en variationsrik vardag där du inom support har en rådgivande roll likväl som du hjälper kunderna med support för att optimera Exicoms egenutvecklade affärssystemet Copernicus. Internt har du även hand om företagets test- och dokumentations processen där du håller ihop och koordinerar deras testperioder.

ARBETSUPPGIFTER
Som Support- och testansvarig kommer du att hjälpa kunder med deras problem. Din främsta uppgift är att ta emot kundärenden och konkretisera deras problem. Efter du skapat en tydlig bild av ärendet ser du till det tas vidare internt till rätt team så att kunden får en effektiv och korrekt lösning. I många fall kommer du själv ha en rådgivande roll där du utreder ärenden och handhavande. Därigenom kommer du optimera Exicoms egenutvecklade affärssystem Copernicus utifrån kundernas behov. Du kommer även att ansvara över upplägget för att testa funktioner vid uppgraderingar.

Du kommer till exempel att:


* Registrera, utreda och följa upp inkommande kundärenden
* Utveckla, underhålla och dokumentera supportrutiner
* Utreda systemfel och handhavandefel för att avgöra om ärendet kan lösas av dig eller om det bör tas vidare till utveckling-, teknik- eller konsultavdelningarna
* Uppdatera och distribuera generell information till kund
* Ansvara för test- och dokumentations processen


Tjänsten passar dig som har tidigare erfarenhet av ekonomiska flöden och ett intresse för IT. Vi söker dig som vill ta dig an en långsiktig utmaning där du kan vara med och utveckla din plats i företaget. Vi tror att du har har tidigare erfarenhet av likande arbetsuppgifter och nu vill nästa steg i karriären för att utvecklas inom området.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller IT


* Har goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
* Har förståelse för ekonomiska flöden och tidigare ha erfarenheter från support
* Har flera års erfarenhet av att arbeta i olika CRM-system
* Har enklare erfarenhet av testning


Det är meriterande om du…


* Har erfarenhet av att arbeta i projekt
* Har grundläggande kunskaper inom redovisning och en förståelse för flödet och processer på en ekonomiavdelning


Som person är du strukturerad i ditt arbetssätt, samtidigt som du har ett lösningsorienterat, analytiskt och kreativt synsätt. Då du kommer att arbeta mycket med kunder är det av vikt att du är kommunikativ person med stort service-mindset samt ett proaktivt arbetssätt. Du kommer även i din roll att ha mycket interna kontakter. Vid högt arbetstempo har du förmågan att behålla fokus på det som är viktigast och du trivs lika mycket i kundkontakten som du gör i att hitta lösningar i system samt bygga interna kontakter. Du är van att hålla många bollar i luften och kan hantera att det kommer in ärenden löpande. Vidare har du ett stort engagemang i såväl stora som små ansvarsområden och har en god samarbetsförmåga, men klarar av att arbeta för egen motor.

Övrig information
Start: Omgående

Omfattning: Heltid

Placering: Östermalm, Stockholm

Kontaktuppgifter: Ina Andrén

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Exicoms önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till Academic Work.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på ste02@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

INFORMATION OM FÖRETAGET
Exicom Software AB grundades 1988 och är en ledande leverantör av paketerade helhetslösningar för projektstyrning och verksamhetsstyrning. Med deras egenutvecklade produkt Copernicus Business Suite, erbjuder Exicom Software en unik möjlighet att få ett helhetsgrepp över projektprocessen genom att sammanföra planering med ekonomisk uppföljning.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid Kontorstider
  • Publicerat: 12 juni 2019

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024