Support tekniker

Arbetsbeskrivning

Acton Sverige AB söker för kunds räkningen supporttekniker.

Om företaget
Acton Sverige AB befinner sig i en expansiv och rolig fas och söker nu fler duktiga och drivna konsulter. Våra medarbetare är vår viktigaste tillgång och vi vill att det ska märkas. Vi vill ta dig från IT-generalist till IT- specialist, hos oss kan du göra hela resan. Som anställd hos oss erbjuds du en tydlig och utmanande kompetensutvecklingsplan, som vi tillsammans sätter upp utifrån dina mål och visioner.
Vi är ett av de bolag som faktiskt investerar i vår personal. Vårt humana arbetsklimat och fokus på balans mellan arbetsliv och privatliv gör att vi dessutom har roligt på jobbet.


Jobbeskrivning:
Uppdraget innebär att som supportspecialist vara användarnas enda kontaktväg in till vår kund via telefon vid införandet av Outlook 2013. Konsulterna kommer sitta i ett gemensamt rum och ta emot samtal från användare vars e-postsystem migreras från Lotus Notes till Outlook. Antalet migreringar/dag är ca 1500 st och supporten avser i huvudsak webbklient och mobil lösning. Målsättningen är att merparten av de ärenden som rings in ska lösas direkt med användaren i telefonen och resterande ärenden ska eskaleras till övriga supportgrupper hos vår kund. Uppdraget omfattar teknisk support, ej applikationssupport.

Kompetenskrav:
Konsulten ska ha hög kompetens i Outlook 2013 och ha erfarenhet av att arbeta i en Service Desk, First Line support. Konsulten ska ha god erfarenhet av att ge teknisk support i större nätverk. Den tekniska kompetensen ska innefatta PC, skrivare och nätverk. Som person ska konsulten vara en serviceinriktad problemlösare, god lyssnare, flexibel och kunna hantera kundkontakter professionellt.

Uppdragets omfattning i tid:
Support tekniker 100% under vecka 45-50 2013 med eventuell förlängning 2 gånger under 6 veckor.

Skallkrav:
Hög kompetens i Microsoft Outlook 2013. Gärna dokumenterad
God pedagogisk förmåga att kunna omvandla användarnas behov till teknisk lösning.
Mycket god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift.
Erfarenhet av att ha arbetat i en Service Desk.
Erfarenhet av att ge teknisk support i Outlook 2013 webbklient och mobil lösning.


Plats: Göteborg
Arbetstid: 100%
Språk: Svenska


Acton Sverige AB
Acton Sverige AB är en leverantör av konsult- och rekryteringstjänster inom IT, där erfarenhet och hög kompetens är lika viktigt som äkta engagemang och hjärta. Acton Sverige AB grundades 2012 med huvudkontor i Norrköping . Vi är idag ett tajt team chefer, varav varje chef har ansvaret för sina respektive konsulter. Vi vill vara skickligare, närmare och ge mer. Bakom Acton Sverige AB står erfarna entreprenörer och några av marknadens främsta konsulter och medarbetare. Många av oss har mer än 20-års erfarenhet av avancerad IT-integration, kommunikation och rekrytering. Vi bygger det företag vi själva alltid velat arbeta i och som kunder och leverantörer vill arbeta med. Vår ambition är att vara den bästa helhetsleverantören av IT.

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Michael Lambrell
011 12 10 43 070 385 26 34
Konsultchef Thomas Sköld
011 12 10 48 070 385 26 46
Konsultchef Daniel Nilsson
011 12 10 65 070 385 26 78

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ACTON SVERIGE AB Norrköping
  • 5 platser
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Support tekniker 100% under vecka 45-50 2013 med eventuell förlängning 2 gånger under 6 veckor.
  • Publicerat: 15 oktober 2013

Besöksadress

FLEMINGGATAN 2
NORRKÖPING

Postadress

FLEMINGGATAN 2
Norrköping, 60224

Liknande jobb


16 maj 2024

IT-Tekniker

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024