Support-tekniker till Workplace Experience teamet

Arbetsbeskrivning

Visma Spcs är en del av Visma koncernen som är en ledande leverantör av affärskritisk programvara för ett mer effektivt och motståndskraftigt samhälle. Genom att förenkla och automatisera arbetet för företag och organisationer i alla storlekar förbättrar vi människors vardag. Koncernen utgörs av 13 600 fantastiska kollegor i över 200 bolag. Med över 1 100 000 privata och offentliga kunder i Norden, Benelux, Central- och Östeuropa och Latinamerika och en nettoomsättning på 1 741 miljoner euro 2020, är vi fast beslutna att göra morgondagen bättre än idag.

Missa inte chansen att bli en del av vårt Workplace Experience Team. Vi är totalt 6 personer vars uppdrag är att tillsammans skapa en grym helhetsupplevelse inom IT-support och Facility för våra medarbetare. Anställda på Visma Spcs har tack vare vår moderna hybrida arbetsmodell en flexibel vardag, vilket utmanar och utvecklar oss som team. Det är vår uppgift att skapa en riktigt hög arbetsplats-upplevelse både på och utanför kontoret. Nu söker vi dig som vill vara med på resan!  

Vad innebär rollen?

Som en del av vårt team arbetar du med on-site och remote teknisk support till våra Spcs-anställda i Sverige. Vi upprätthåller och vidareutvecklar verksamhetsrelaterat it stöd, infrastruktur och administration av interna system. Givetvis med en servicenivå i världsklass on top of that!
IT-supporten har under de senaste åren genomgått en enorm förflyttning och därmed kommit en bra bit från de manuella processerna. Vi har automatiserat flera arbetsrutiner och därmed gått från att vara en reaktiv till proaktiv IT-support med möjlighet att ta fram nya spännande lösningar som underlättar för våra användare.



Som IT-supporttekniker är du den första och viktigaste kontakten för alla medarbetare på Visma Spcs vad gäller deras frågor angående dator, skrivare, mobila enheter och telefoni. Du ger användarstöd via framförallt ärendehanteringssystem, chattar och besök. Stor del av supporten ges via fjärrstyrning eller on-site. De inkommande ärendena kommer från interna kunder med en variation av verksamheten, system och program vilket gör arbetet både omväxlande och utmanande. 

Du arbetar med problemanalys och felavhjälpning på fast och mobil telefoni, surfplattor, PC, skrivare och annan kringutrustning. Du administrerar behörigheter, beställningar, installerar och reparerar befintlig programvara.

Vår Workplace Experience Manager, Cecilia Lindh, leder avdelningen och blir din närmsta chef.

Vem är du?
För att lyckas i rollen är det viktigt att du är en utpräglad serviceperson som förstår vikten av en god service hos en IT-support. Du är prestigelös och lösningsorienterad, vilket gör att du löser de flesta problem som dyker upp. Du har enkelt att förmedla dina tekniska kunskaper till personer med varierande IT-erfarenhet, både i tal och i skrift. Du är noggrann, har god analytisk förmåga att felsöka och bryta ner problem till mönster och samband och har lätt för att samarbeta och ta till dig nya kunskaper.

För att detta ska vara en roll för dig ser vi att du har

förståelse för hur en support-enhet fungerar (erfarenhet från en it support är extra meriterande)


teknikintresse och är personen som din omgivning vänder sig till om de har problem med sin telefon, dator eller annan teknisk fråga


arbetat i roller som krävs koordinerings-och prioriteringsförmåga. 


Plus i kanten är om du har kunskaper om telefoni (fast och mobil), surfplattor, Windows Miljö (Windows 10, Microsoft , Google Suite), klienthantering, skrivarhantering samt användar- och datorhantering i Active Directory. 

Men det viktigaste för oss är att du älskar att ge service, gillar IT och teknik men också att du alltid är hungrig på att lära dig nya saker. 

Workplace Experience teamet utgår samtliga från huvudkontoret i Växjö. Du kommer ges möjlighet att arbeta viss del av din arbetstid även utanför kontoret. Tjänsten är tillsvidare med inledande 6 månaders provanställning. Vi är redo att ta emot dig omgående men för rätt person väntar vi givetvis in uppsägningstid hos nuvarande arbetsgivare. 

Varför Visma?
Hos oss får du chansen att jobba med engagerade medarbetare i en av Nordens största tech-koncerner. Vår ambition är att skapa en arbetsplats i världsklass. Konceptet My Competence Day där du gör vad du vill en dag i månaden för att kompetensutveckla dig själv är bara ett exempel på att vi menar allvar. När vi frågar våra medarbetare varför de trivs hos oss svarar de flesta att det beror på vår sammanhållning i kombination med utvecklingsmöjligheter. Det är vi stolta över! För när du trivs, växer och vill göra skillnad utvecklas vi som företag. Vi blir bättre tillsammans helt enkelt!

Framförallt är vi en av få organisationer som har fattat vikten av att utveckla upplevelsen av oss som arbetsplats, för dem viktigaste resurserna vi har, våra medarbetare!

Du är varmt välkommen med ditt CV samt en bilaga där du på cirka en halv a4 beskriver vad som motiverar dig att söka tjänsten. Sista chansen att söka är den 3 oktober!

Vi hörs!

Kontaktpersoner på detta företaget

Jan Erensjö
+46 0470-706000, +46 0708-727237
Camilla Persson
0470-706000
Anna Twisk
0470-706000
Tommy Hilding
+46 0470-706000, +46 0708-286954
Maria Nickolausson
+46 0470-706000, +46 0703-777758
Anette Citron
0470-70 61 32
Anneli Olsson
+46 0470-706235
Jessica Svanberg
0470-706242
Lotta Käll Henningsson
+46 0470-706293
Peter Härder
+46 0470-706000

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Spcs AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Besöksadress

Sambandsvägen 5
None

Postadress

Sambandsvägen 5
Växjö, 35194

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024