Supportagent för nordiska företagskunder

Arbetsbeskrivning

Supportagent för företagskunder:

Lite kort om Bemanningsstyrkan:

Bemanningsstyrkan är ett väletablerat företag inom bemanning och rekrytering. Vi har varit verksamma sedan 2009 och har idag ca 300 anställda som varje dag hjälper våra kunder i deras dagliga arbete.
Vi är medlemmar i Almega/Kompetensföretagen och Svenskt Näringsliv och självklart har vi kollektivavtal.

Bemanningsstyrkan är främst fokuserad på personaluthyrning, hyrköp och rekrytering inom lager, logistik, administration och ekonomi.

Det som driver oss är att få rätt människa och kompetens att matchas med rätt företagsklimat och arbetsuppgift. För att lyckas med våra åtaganden är vi mycket lyhörda för våra kunders behov. Vi vet att personal är deras främsta tillgång.

Om tjänsten:

Är du teknikintresserad, har lätt för att lära dig nya saker samtidigt som du tycker om att lösa problem?

Då tycker jag att du ska söka tjänsten som B2B agent på vår uppdragsgivares nordiska supportavdelning!
Vår uppdragsgivare är en av världens ledande företag inom hemelektronikbranschen, de har sitt nordiska huvudkontor i Kista Science City där också B2B-supporten är placerad.

På avdelningen sitter ett antal personer som tillsammans sköter vår uppdragsgivares företagssupport där man hjälper till att lösa kundernas frågor och problem rörande uppdragsgivarens hela produktsortiment. Avdelningen hanterar kunder från hela norden men ditt huvudsakliga uppdrag är att arbeta med de svenska kunderna. Du kommer dock att få ta hand om kunder från övriga norden också varför det är viktigt att du känner dig bekväm i att tala med både norska, danska och finska kunder vilket i många sker på engelska.

Som supportagent så tar du emot ärenden via mail och telefon, du har direktkontakt med kunden och hjälper dem med felsökning av produkter och guidning i manualer.

I de fall problem/fel inte går att avhjälpa så tar du ärendet vidare, bokar service på produkter och följer sedan upp så att dessa utförs till belåtenhet.

Till din hjälp så finns utförlig dokumentation som du också kan utöka/uppdatera, dina kollegors kunnande men även de produktspecialister som uppdragsgivaren har på plats.

Du kommer att genomgå produktutbildningar och får kontinuerligt uppdateringar när nya produkter släpps på marknaden.

I arbetet ingår även att göra en del översättningar av manualer, texter på hemsida samt andra administrativa uppgifter varför det är viktigt att du känner dig hemma framför en dator och har god kännedom i svenska språket.

Utbildning och erfarenheter:

Det finns inga krav på teknisk utbildning men det är viktigt att du har ett stort tekniskt intresse och att du hanterar att simultant lyssna, skriva ner och hantera information för att på bästa sätt hjälpa kunden.

Du behöver tala och skriva god svenska på ett affärsmässigt sätt då du representerar kunden i all din kommunikation.
Meriterande är om du har arbetat inom teknikområdet tidigare, med support eller kundtjänst eller inom kundservice.

Vem är du?

Som person så har du ett genomgående servicetänk där du sätter kunden och kundens problem i fokus. Du hanterar att guida kunder över telefon eller via email och följer upp att kundens problem är löst och att han/hon är nöjd.

Du är prestigelös och bidrar till teamkänslan, alla ansvarar för att supporten ska fungera optimalt över hela norden och att hjälpa och stötta dina kollegor är därför en stor del av arbetet.
Under perioder med en hög arbetsbelastning behåller du fokus och arbetar aktivt för att skapa ett bra arbetsklimat för dig och dina kollegor.

Du har en professionell framtoning då du i allt du skriver och säger är vår uppdragsgivares ansikte mot kunder, serviceställen, andra avdelningar hos uppdragsgivaren och återförsäljare.

Du tycker om att utvecklas, har lätt för att lära dig nya saker och att förvandla dina kunskaper till att praktiskt kunna hjälpa kunderna med uppkomna problem.

Vad kan vi erbjuda?

Bemanningsstyrkan kan erbjuda dig runt trettio kollegor som är placerade hos uppdragsgivaren, din konsultchef är på plats minst två gånger per vecka för att hjälpa dig med frågor och funderingar.
Vi erbjuder marknadsmässig månadslön, friskvårdsbidrag och allt som ingår i vårt kollektivavtal. Utöver det så har vi regelbundet gemensamma sammankomster där alla från Bemanningsstyrkan träffas.

Känner du att ovanstående stämmer in på dig och att du vill bli en del av Bemanningsstyrkans team så tveka inte att skicka in din ansökan.

Platsen ska tillsättas omgående och intervjuer sker fortlöpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

/ Therese Barvell Rappel

Konsultchef Bemanningsstyrkan

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsstyrkan

Bemanningsstyrkan
0852523397
Bemanningsstyrkan
0852523397
Tony Barosen

Therese Barvell Rappel

Stefan Enlund

Linda Yavuz

Wictoria Hofmann

Mona Wågberg
076-249 08 61

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BEMANNINGSSTYRKAN I ROSERSBERG AB ROSERSBERG
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Månadslön Friskvårdsbidrag
  • Tillsvidareanställning efter 6 mån visstidsanställning Supportagent för nordiska företagskunder
  • Publicerat: 29 november 2018

Besöksadress

Skansvägen 27
ROSERSBERG

Postadress

Skansvägen 27
ROSERSBERG, 19572

Liknande jobb