Supportchef IT till Kungsbacka kommun

Arbetsbeskrivning

Om oss på serviceområde IT
Vårt uppdrag är att förvalta och utveckla kommunens IT-miljö samt ge support till alla kommunanställda användare. Vi består idag av två enheter ned totalt 45 personer som ansvarar för drift av kommunens IT-miljö, installation av servrar och klienter, databashantering och support till användare. Tack vare pågående omorganisation inom kommunen är vi mitt i en spännande utvecklingsfas där vi efter den 1 april kommer få ytterligare en enhet inom utveckling som kompletterar våra befintliga enheter drift och support.

Vår IT-miljö är standardiserad och består i första hand av Microsoftprodukter. Vi har drygt 200 servrar samt 100 verksamhetssystem.

Rollen som supportchef IT
I din roll är du verksamhetens IT-chef. Du kommer att ansvara för enheten IT-support, som idag består av 18 personer fördelat på helpdesk, fälttekniker och telesupport. Ditt uppdrag är att leda arbetet med att utveckla och förvalta Kommunens supportuppdrag och processer. I uppdraget ingår även:


• Personal- och budgetansvar
• Verksamhetsutveckling med tillhörande ansvar för att implementera serviceområde ITs övergripande mål, utveckla och tillämpa vårt processrelaterade arbetssätt
• Ansvar för att leda och utveckla enheten enligt förvaltningens övergripande mål och utifrån största möjliga kommunnytta
• Bidra till en god omvärldsanalys inom enheten och förvaltningen
• Bidra till god samverkan med övriga delar på SEIT
• Ansvara för att enheten levererar i enlighet med affärsområdets avtal med beställaren
• Agera kulturbärare och förändringsledare
• Ett tydligt, direkt ledarskap och ett salutogent synsätt
• Driva nära samarbeten med såväl kollegor som andra professioner internt och externt

Din profil
Vi söker dig som har högskoleexamen på minst kandidatnivå alternativt validerad kompetens som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har tidigare erfarenhet av uppdrag som chef med tillhörande personalansvar. Som person är du erfaren och trygg i din roll som chef. Du ser relationer i sitt rätta perspektiv och har förmåga att skilja på det personliga och professionella. Du leder, motiverar och samordnar din arbetsgrupp så att ni tillsammans når gemensamma mål. Du är lyhörd, kommunikativ och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.

Du är van att arbeta utifrån givna ramar samtidigt som du är flexibel i ditt sätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du planerar, organiserar och följer upp ditt och din arbetsgrupps arbete på ett effektivt sätt. Du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

Vi erbjuder en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Urval sker löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag, dock senast 17 februari 2016.

Om Kungsbacka kommun
I Kungsbacka växer framtiden. Kommunen har 78 000 invånare och är en av de mest expansiva i Sverige. Här är nära till naturen och havet – och bara 20 minuter till Göteborg. Vi som jobbar på Kungsbacka kommun ser till att invånarna får god service med hög kvalitet. Det gör vi genom att låta kunnande, öppenhet och självständighet genomsyra allt vi gör. Ett gott bemötande skapar trygghet för invånarna. Vi arbetar aktivt med vår gemensamma värdegrund, Bitt, vilket står för bemötande, inflytande, tillgänglighet och trygghet. Läs gärna mer om oss och vårt arbete på www.kungsbacka.se.

Mer information lämnas av:
Verksamhetschef, Eva Berg
Telefon: 0300-83 89 47


När du söker ett jobb hos Kungsbacka kommun vill vi att du använder dig av kommunens rekryteringssystem. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på "Ansök" längst ner i annonsen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kungsbacka Kommun Kungsbacka
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • hänvisas till intervju
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 28 januari 2016

Liknande jobb


15 april 2024

9 april 2024

17 april 2024