Supportering & koordinering inom IT - Schenker

Arbetsbeskrivning

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du tillsammans med 74 000 kollegor världen över till en samhällsviktig funktion. Schenker Dedicated Services (SDS) är ett oberoende företag inom DB Schenker Group. Våra dedikerade kontrolltorn levererar heltäckande logistiklösningar (4PL) för stora kunder över hela Europa. SDS har över 150 anställda i Göteborg, Malmö och Essen (Tyskland) och har en årlig omsättning på över 200 MEUR. Vår ambition är att kvalitet ska genomsyra allt vi gör, för att tillsammans skapa det vinnande laget. Att vara ett team med ett mål är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vi presterar bäst när vi arbetar som ett team. Vi utmanar oss själva och varandra att söka ständiga förbättringar och högre mål varje dag. Oavsett om det handlar om våra kundrelationer eller våra anställda är det grundläggande att vi alltid står upp för ett schysst spel. Om du vill spela i det vinnande laget - bli en av oss!

Motiveras du av supportering och koordinering inom IT? Då kan det här vara rollen för dig! Schenker Dedicated Services söker nu en Tester / Incident Manager.

Du rapporterar till IT-chef, arbetsuppgifterna och ansvaret inkluderar:

* First-line support via telefon, epost samt internet ärendehanteringssystem
* Second-line support för SDS:s interna system
* Delta i releasetestningen, enligt gällande processer och kvalitetspolicyn
* Ge utbildning, support och förbereda dokumentation av funktionerna när så är lämpligt
* Felsöka rapporterade av problem från interna avdelningar och hjälpa till att lösa problemet
* Följa standardprocedurer för korrekt eskalering av olösta problem till lämpliga team

Önskad kompetens och erfarenhet:

* 2+ års erfarenhet av att arbeta för ett TCC inom SDS
* Erfarenhet av JIRA-system

Kärnkompetenskrav:

* 2+ års erfarenhet av kundservice
* Bra kommunikationsförmåga med både interna teammedlemmar och externa affärsintressenter
* Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift

Rollen är en tillsvidareanställning med inledande provanställning. Placeringsort är Göteborg. Omfattningen är heltid.

Vid frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andrew Wise via Andrew.Wise@dbschenker.com. Skicka gärna din ansökan senast 18/4. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schenker Dedicated Services AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 mars 2022
  • Ansök senast: 18 april 2022

Liknande jobb


Desk Side Technician

14 juni 2024

Customer Care Agent

Customer Care Agent

14 juni 2024

Servicekonsult – Uthyrning

Servicekonsult – Uthyrning

13 juni 2024