Supportmedarbetare i Helsingborg

Supportmedarbetare i Helsingborg

Arbetsbeskrivning

Gillar du kundkontakt och att hjälpa människor? Älskar du också att lösa tekniska utmaningar? Då vill vi ha just dig som kollega!
TechTrade International AB stödjer vårdföretag i olika IT-relaterade frågor. Vi är IT-avdelning hos en rad olika verksamheter såsom vårdcentraler, husläkarmottagningar, specialistläkarmottagningar, barnhälsovård, mödrahälsovård, hemsjukvård, rehab och psykiatri. Vårt mål är att skapa tid för vårdpersonalen så att de kan ägna sig åt sitt viktiga arbete. Vi stöttar alltså våra kunder i deras egna digitaliseringsresa. Vi behövs för dem och nu behöver vi bli fler! Vi behöver nu stärka upp på vårt kontor i Helsingborg med ytterligare ett supportgeni och vi hoppas såklart att du vill vara med på vår spännande tillväxtresa.
Om rollen
Rollen är utvecklande, utmanande och lärorik. Du kommer i första hand att sitta i TechTrades servicedesk och ta emot ärenden som kommer från våra kunder via mail, telefon och selfservice-kanal men du kommer att stötta våra kunder på plats hos dom genom att agera onsite-suppport. Tjänsten är bred och rolig roll där du får möjlighet till variation i din vardag och hjälpa användare både via telefon, mail, remote och ute på plats.
Ärenden som kommer in i till oss är varierande och gäller allt ifrån traditionella IT-supportärenden till ärenden som rör vårdspecifika system och applikationer. När du åker ut onsite handlar det om hårdvaruinstallationer och felsökning som inte kunnat göras på distans.
I den här rollen får du möjlighet att vara med vid etableringen av våra tjänster hos kunder som precis startat sin verksamhet samt undervisar nya användare i hur de använder TechTrades tjänster och/eller kundcenter. Du hjälper även till vid migreringen från kundens befintliga infrastrukturmiljö till TechTrades miljö, genom att stötta våra driftteknikerna med information.
Din profil
Vi söker dig som trivs bäst i att arbeta i team, är driven, engagerad och som vill utvecklas inom IT/teknikfrågor. Hos TechTrade supporterar man användare inom vården, vilket ställer krav på att du som person är pedagogisk, prestigelös och anpassningsbar. Då rollen är bred är det viktigt att du är självgående och strukturerad. När du är ute hos kunderna är du TechTrades ansikte utåt, varför det är av största vikt att du är service minded, utåtriktad och gillar att prata med människor. Du ska hantera svenska i tal och skrift och vara bra på att formulera skriftliga instruktioner.
Vi hoppas att du har någon form av IT utbildning och/eller har arbetat som i en kundsupport tidigare. Det är bra om du tidigare arbetat i en liknande blandad supportroll och har erfarenhet av både onsite ute hos kund och vana av att sitta i en servicedesk. Men det viktiga är att du tidigare har arbetat i en roll där man ger kunder service och att du har ett stort teknikintresse. Vi hoppas att du vill utvecklas med oss!
Vi vill att du har erfarenhet av:
Klient OS (Windows)
MacOS erfarenhet
Active Directory
Officepaketen (O365) inklusive mejlhantering
Grundläggande nätverkskunskaper
Det är meriterande om du har erfarenhet inom vården på något sätt.

Vem är du?
Vi letar efter dig som är:
är prestigelös, flexibel och kreativ
är självständig, effektiv och driven
är serviceinriktad och kommunikativ
är nyfiken och modig
är noggrann och strukturerad
hanterar svenska flytande och engelska i tal och skrift
innehar B-körkort

Varför TechTrade?
Vi erbjuder dig en plats i ett ungt, drivande team där man är taggade på att skapa förutsättningar för vården, vi gillar teknik och är beredda på att introducera dig till lösningar du kanske inte kan så mycket om idag. Du kommer att sitta med två kollegor på vårt kontor i Helsingborg. Du kommer till ett företag i en mycket spännande tid och får vara med tidigt i vår snabba tillväxt. Du kommer aktivt kunna påverka vår utveckling och vara med och utforma vår framtid. Hos oss hjälps alla åt, högt som lågt, för att på bästa sätt leverera det viktigaste av allt - positiva kundupplevelser.
Mer om TechTrade
Vi har funnit sen 1992 och ska på vår tillväxtresa trippla vår omsättning. Vårt huvudkontor ligger idag i nya fräscha lokaler i Stockholm, Kista men vi har kontor även i Helsingborg samt personal i Göteborg. Vi arbetar i ett högt tempo, öppet klimat med korta beslutsvägar och ska under året implementera ett värderingsdrivet arbetssätt.
Anställning: heltid, provanställning under 6 månader. Start mars/april-2021
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta oss via jobb@tti.se.
Vi ser fram emot att få veta vem du är och varför du är rätt person för oss. Skicka ditt CV och personliga brev till jobb@tti.se. Urval och intervjuer sker löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TechTrade International AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2021
  • Ansök senast: 8 april 2021

Besöksadress

Sjöängsvägen 15
Sollentuna

Postadress

Sjöängsvägen 15
Sollentuna, 19272

Liknande jobb


Senior supporttekniker

Senior supporttekniker

1 juni 2024

1 juni 2024

1 juni 2024

Vi söker en fälttekniker i Sundsvall

Vi söker en fälttekniker i Sundsvall

31 maj 2024