Supportmedarbetare till Transcom

Arbetsbeskrivning

Supportmedarbetare till Transcom i Umeå för vår uppdragsgivare Bredbandsbolaget

Transcom är en global kundservicespecialist som ger kundservice, försäljning och teknisk support genom vårt nätverk av kundcenter och hemagenter. Vi är 30,000 kundservicespecialister utspridda på 54 kundcenter i 23 länder. Transcom Umeå har idag totalt ca 300 anställda som primärt jobbar med teknisk bredbandssupport. Det är en tempofylld och ung arbetsplats centralt i Umeå. Vi är en arbetsplats som löpande växer och söker nu fler medarbetare till vår verksamhet.

Skapa en upplevelse i världsklass!

Som vår medarbetare representerar du Telenor - Bredbandsbolaget; hjälper deras kunder med olika frågor och säljer deras produkter och tjänster utifrån kundernas behov. Du och dina kollegor arbetar tillsammans mot uppsatta mål och fokuserar på att ge god support och att bjuda kunden på en härlig upplevelse.

I rollen som supportmedarbetare är du expert på att coacha kunden till rätt lösning. Kort sagt: fokus ligger på att skapa nöjda kunder genom att lösa deras frågeställning och erbjuda kunderna marknadens bästa produkter. På Transcom delar vi med oss av det vi kan och det finns goda karriärmöjligheter. Vi ger dig en flygande start, som följs upp med utbildning och kompetensutveckling. Vi & Telenor rustar dig för att kunna ta våra kunder till nästa nivå i deras digitala liv.

Är detta du?

Vi söker dig som har godkänd gymnasiekompetens och goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Du är tydlig i din kommunikation och skapar lätt förtroende genom att vara lyhörd inför kundens behov. Du har god datavana och trivs med telefonen som verktyg. Erfarenhet av försäljning och service är en fördel. Du kan presentera lösningar och tala om spännande produkter och tjänster så att alla förstår.

Du älskar service och att göra kunder nöjda genom att vara coachen, som hittar lyckade lösningar. Du är en person som delar våra värderingar. Det betyder att du inspirerar, håller dina löften, visar respekt för dina kunder och kollegor och gör det komplicerade enkelt i alla lägen.

Krav:
* Du måste ha fyllt 18 år.
* Gymnasiekompetens, gärna med IT- eller teknisk inriktning.
* Du hanterar det svenska språket i tal och skrift.
* Du hanterar det engelska språket i tal och skrift.
* God kommunikativ förmåga.
* Grundläggande datakunskaper.

Anställningsförhållanden:

Start: 2016-08-15
Befattning: CSR.
Arbetstid: Schemalagd arbetstid. Helger och kvällar förekommer.
Anställningsgrad: Deltid (80%).
Kollektivavtal: Unionen.

OBSERVERA!

Det är ett krav att du söker tjänsten via denna länk och genomför steg 1 och 2. Steg 3 med videointervju är frivilligt :

https://zims.zerolime.se/?link=e89f85ff-8be4-4b8f-846b-1ab5222f03f3

Löpande urval och intervjuer sker så tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut.

Sista ansökningsdag är 2016-08-05

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Katarina Henriksson
070-462 50 30
Facklig kontaktperson Josef Tegnér
072 - 20 44 538
HR Coordinator Fredrik Nilsson
070-462 50 38
Engagement Manager Tobias Fahlström
070-462 50 22
Engagement Manager Tobias Fahlström
0704625033

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Transcom Umeå UMEÅ
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Deltid
  • Publicerat: 15 juli 2016

Besöksadress

Västra Strandgatan 9
UMEÅ

Postadress

Västra Strandgatan 9
UMEÅ, 90325

Liknande jobb


19 maj 2024