Arbetslivsinstitutet.se

Supportsäljare Telias Kundtjänst för Mobila tjänster


9 platser Tillsvidare Heltid Enligt kollektivavtal Visstid 2014-01-31

Affärsområde Mobilitetstjänster ansvarar för alla massmarknadstjänster till konsument och företag som baserar sig på ett mobilt kundbeteende både med mobiltelefon och bärbara datorer.

Nu kanske du undrar hur Telia skiljer sig från andra? Vi är helt enkelt den största teleoperatören i Sverige med de mest nöjda kunderna. Men vi nöjer oss inte med det, vår service måste bli ännu bättre. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är otroligt viktigt hur vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov. Vårt mål är att leverera en kundupplevelse i världsklass.

Vad vi erbjuder

Placeringen blir i ett team som präglas av framåtanda, högt tempo, mycket bra stämning och med starkt fokus på service och kvalitet. Vi jobbar kontinuerligt med uppföljning av såväl försäljning som personlig effektivitet och tar även in kundernas synpunkter på vår prestation och kvalitet. Befattningarna är visstidsanställning till 31 januari 2014, med möjlighet till förlängning och tillsvidareanställning.


Dina arbetsuppgifter
Basen för arbetet på 1:st Line Support är Telias grundvärderingar ”skapa värde, visa respekt och få det att hända”. Allt bemötande sker på ett personligt, professionellt och pålitligt sätt där samtliga kunder upplever service i världsklass.

* Du som arbetar här har en fallenhet för en effektiv och av kunden upplevd värdeskapande dialog.
* Du skapar goda och långsiktiga relationer med befintliga och nya kunder
* Du är en serviceorienterad person som ständigt utvecklas och drivs av nya utmaningar.
* Du är affärsmannamässig och engagerad i såväl företagets som dina kollegors utveckling.

 På 1:st Line Support besvarar du inkommande samtal via telefon. Du etablerar en god kundkontakt och ger kunden support för att komma igång med våra tjänster samt avhjälper fel. Vidare arbetar du med merförsäljning och lojaliserar kunden.  Du har ett uppdrag att vara proaktiv och förutse eventuella svårigheter som kan uppkomma för kunden och förhindra dem samt föreslå nya möjligheter för kunden. Ditt arbete är målstyrt och du tar själv ansvar för dina mål och din egen utveckling. Individuell återkoppling och träning sker kontinuerligt tillsammans med din närmaste chef.

Anställningen börjar med 3 veckors utbildning/träning med start den 5 augusti 2013

Dina kvalifikationer

* Du har minst 3-års gymnasiekompetens eller motsvarande.
* Gärna tidigare erfarenhet av support, försäljning, kundkontakter och telefonvana
* Du har en god förmåga att kommunicera både på svenska och engelska, ytterligare språkkunskaper är meriterande.
* God datavana är ett krav.

Vem är du?

Du som arbetar här är:

* Lösningsfokuserad och tålmodig
* Proaktiv och förutser kundens framtida behov
* Serviceinriktad
* Effektiv och rationell
* Ansvarstagande och självständig samtidigt som du är en viktig kugge i ditt teams resultat och utveckling
* Mycket Intresserad av telekom, dess produkter och tjänster
* Kan förklara teknik på ett för kunden förståeligt sätt

Arbetstider
Vi har öppet årets alla dagar, vilket innebär både helg- och kvällsarbete med schemaläggning.

Intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Maria Åsberg, 070-5652204.

Sista ansökningsdag 19 juli 2013

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Åsberg
+46 70 565 22 04
Anders Thungren
+46 070-6332222
Magnus Modin
+46 70 210 35 35

Ansök

> Sista ansökningsdatum: 29 July 2013

TeliaSonera Mobility Services Sweden

Postadress

None
Farsta, 12386

Liknande jobb


Boxer söker kundservicemedarbetare Teleperformance Nordic 1 July 2013 Boxer söker kundservicemedarbetare
Offertingenjör Proffice Sverige AB 1 July 2013 Offertingenjör