Supportspecialist

Supportspecialist

Arbetsbeskrivning

Dnr ÅM2023-90

Till huvudkontoret i Stockholm söker vi en supportspecialist till vår it-supportfunktion.

Dina arbetsuppgifter

Som supportspecialist ingår du i Åklagarmyndighetens enhet för verksamhetsstöd it bestående av 20 personer med ansvar för bland annat support. Vi stöttar hela myndigheten och åklagare runt om i hela Sverige med verksamhet som kräver tillgänglighet dygnet runt. Enheten för verksamhetsstöd it är en del av it-avdelningen som präglas av hög servicekänsla och ett ständigt pågående förbättrings- och utvecklingsarbete för att kunna erbjuda framtidens tekniklösningar för Åklagarmyndighetens samhällsviktiga verksamhet.

Du kommer att ingå i en verksamhetsorienterad enhet där du har stora förutsättningar att arbeta självständigt och att utforma hur supporten ska utföras på bästa sätt. Supportspecialisten är en del av första linjens support och är kontaktytan mot it-samordnare, it-kontakter och användare i det dagliga arbetet. Du kommer att ingå som en resurs i supporten med bland annat administration av behörigheter, applikationshantering, bearbetning, fördelning och uppföljning av inkomna ärenden i helpdesken.

I ditt uppdrag ingår även ett flertal centrala arbetsuppgifter relaterade till Cåbra och HTM-Cåbra tillsammans med nuvarande resurs. Cåbra är Åklagarmyndighetens ärendehanteringssystem och har en central och omfattande roll i myndigheten.

Dina kvaliteter och kvalifikationer


Du måste ha

flera års erfarenhet av it-support,
en relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot it-support eller utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig,
mycket god kännedom om Cåbra och HTM-Cåbra,
god kännedom om Åklagarmyndighetens it-miljö och system.
Du ska även

vara serviceinriktad och mån om att uppnå hög kundkvalité,
ha ett pedagogiskt tillvägagångssätt,
ha lätt att ta till dig information,
har en god samarbetsförmåga och vara prestigelös,
vara självgående, drivande och ha en god förmåga att strukturera dina arbetsuppgifter med strävan mot ökad effektivitet och nöjda användare,
 trivas i en miljö där du kan komma med nya idéer och angreppssätt på verksamheten,
ha en god förmåga att kommunicera med användare och kollegor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Om anställningen

Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.

Möjlighet till distansarbete finns med viss tid per vecka.

Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.

Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.

Åklagarmyndigheten som arbetsgivare

På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi närmare 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.

Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.

Ansök redan i dag!

Sammanfattning

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024