Supportspecialist till Customer Support, Scania IT

Arbetsbeskrivning

Scania IT servar Scaniakoncernen med systemutveckling, IT-drift och infrastruktur. Vårt uppdrag är att förse Scanias globala affärsverksamhet med innovativa och robusta IT-lösningar. Scania IT har ca 900 anställda och finns representerat i Sverige, Holland, Frankrike, Belgien, Latinamerika och Indien.
Till gruppen Customer Support söker vi nu en Supportspecialist. Gruppen tillhör sektionen Service Desk som består av ca 60 anställda och konsulter som jobbar med den dagliga supporten av Scanias IT-produkter och tillhörande tjänster som levereras till Scanias olika verksamheter.

Dina arbetsuppgifter
Du tillhandahåller en global teknisk "First line support" där telefoni, mail och fjärrstyrning utgör dina främsta verktyg. Vidare innefattar tjänsten deltagande i förbättringsarbete där du förväntas ta eget ansvar i att förbättra och utveckla såväl ditt som gruppens arbete.

Då Scania IT Customer Support har öppet mellan 06:00 - 24:00 sker arbetet schemalagt.

Din profil
Vi söker dig som har:
- Arbetat i en liknade roll under några år och har en bra grundutbildning inom IT.
- Goda kunskaper i operativsystemen Windows XP, VISTA och Windows 7
- Bred kunskap inom Microsofts produktfamilj och inte minst MS Office och Outlook.
- Analytisk förmåga, kan se sammanhang på en övergripande nivå men kan ibland också djupdyka för att lösa mer tekniska problem.
- God svenska och engelska är i både tal och i skrift.
- Ytterligare språkkunskaper i norska, danska, finska, portugisiska, franska eller holländska är det särskilt meriterande.
- Erfarenhet av Scanias produktionslinje är det också meriterande.
Som person är du serviceinriktad, stimuleras av att hjälpa andra människor och har lätt för att sätta dig in i nya problem. För att vi ska trivas tillsammans tror vi att du också är en utåtriktad och positiv person som uppskattar värdet av ett gott samarbete.

Vi erbjuder
Som anställd på Scania erbjuder vi förutom karriär- och utvecklingsmöjligheter andra förmåner som exempelvis personalbil, resultatbonus, tjänstepension, flexibel arbetstid, lunch till reducerat pris och mycket mer. Bor du i Stockholm erbjuder vi direktbuss mellan Stockholm och Södertälje med Scania Jobexpress.

Ytterligare information
Kontakta Mikael Tammi (Rekryteringscenter), 08-553 711 74 eller Danilo Oliveira (Gruppchef Customer Support), 08-553 700 80

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Scania IT
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 15 juli 2016

Besöksadress

Nyköpingsvägen 41
None

Postadress

None
SÖDERTÄLJE, 15127

Liknande jobb


16 maj 2024

IT-Tekniker

16 maj 2024

16 maj 2024

16 maj 2024