Supportspecialist till IT-helpdesk

Arbetsbeskrivning

Supportspecialister till IT-helpdesk IT- enheten på SKB har det övergripande ansvaret för företagets IT-miljö.Med IT avses den infrastruktur som behövs för att informationssystem och komponenter ska kunna kopplas till SKB:s nätverk. Nu söker vi två supportspecialister till vår interna helpdesk, IT-direkt.Inom IT- enheten kommer du att arbeta med support och drift, i en grupp bestående av ytterligare nio personer.Inom vår helpdesk arbetar vi enligt ett schema med "1st och 2nd line support". Huvudsakliga arbetsuppgifter Support via telefon, mejl och direktkontakt Medarbetare IT-helpdesk Minst två års erfarenhet av arbete i IT-helpdesk Relevant IT-utbildning, gärna eftergymnasial Goda kunskaper i Microsofts miljö, framför allt Windows XP och Office, PC-hårdvara samt skrivare och mobiltelefoner Seniormedarbetare IT-helpdesk Minst tre års erfarenhet av arbete i IT-helpdesk Mycket goda kunskaper i Microsofts miljö, framför allt Windows XP och NT4, Windows servermiljö 2000 och 2003, nätverk samt PC-hårdvara Eftergymnasial utbildning inom IT/teknik eller motsvarande arbetslivserfarenhet Gemensamt för tjänsterna Goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift Erfarenhet av att arbeta processtyrt Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem; meriterande är om du har vana från EasIT:s ärendehanteringssystem, samt fjärrstyrnings-verktyget PC-duo Mycket goda allmänna IT-kunskaper Övrigt För att lyckas i tjänsten som supportspecialist på SKB behöver du vara serviceinriktad, driven och positiv och ha ett stort intresse för supportarbete.Det är av stor vikt att du är pedagogisk samt har en förmåga att förstå och anpassa dig till våra användares situationer.Stresstålighet krävs i denna roll, då du arbetar i ett varierat men oftast högt tempo.Du tycker om att ha kontakt med många människor, är samarbetsvillig och van att arbeta i grupp.Du är ivrig att lära och att utvecklas samt att ta egna initiativ.Dessutom är du ansvarskännande, strukturerad och noggrann. Tjänsterna är tillsvidareanställningar med tillträde enligt överenskommelse.Provanställningar kan komma att tillämpas och tester kan förekomma i urvalsprocessen. Placeringsort är Oskarshamn.Tjänsterna kräver regelbundna resor till samtliga SKB:s kontor.Körkort och tillgång till egen bil är ett krav för båda tjänsterna. Sista ansökningsdag är 23 oktober 2006.Märk ansökan tydligt "Supportspecialist". SKB eftersträvar en balanserad köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald.Våra ledstjärnor är säkerhet, effektivitet och lyhördhet.

Sammanfattning

Besöksadress

Blekholmstorget 30
None

Postadress

Box 250
STOCKHOLM, 10124

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010