Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Vi tillsätter dessa tjänster omgående, så vänta inte med din ansökan.

Vi är en av de ledande och mest snabbväxande leverantörerna inom IT och levererar världsledande lösningar inom IT-drift, outsourcing, IT OnDemand och tillhörande tjänster samt konsulttjänster inom IT-infrastruktur.

Vi söker nu flera nya kollegor som ska arbeta med first line support.


Uppgifter:

- Du kommer att arbeta med first line support i en serviceinriktad supportorganisation där användarens problem står i fokus.

- Du kommer att hjälpa användare med sedvanliga datorproblem via telefon samt fjärrstyrning.

- Du kommer att agera singel point of contact (SPOC). Det innebär att ansvara för att användarens frågor eller problem hamnar hos rätt grupp men också uppföljning och återkoppling till användaren.

- Du kommer att registrera alla inkommande samtal i ett ärendehanteringssystem.

- Du kommer att ansvara för att fånga upp akuta incidenter som kunden ringer in om och driva det vidare till incident manager.

- Du kommer att lösa minst 80% av allmänna IT-frågor hos slutanvändarna direkt vid första kontakt.

Kvalifikationer För att du ska lyckas med ovan krävs följande:

- Vi ser gärna att du har någon form av eftergymnasial IT utbildning eller annan högskoleutbildning.

- Du har tidigare arbetslivserfarenhet inom ett serviceyrke.

- Erfarenhet av Windows Server 2003 och Windows XP/Vista/7

- Du har arbetat via fjärrstyrning tidigare.

- Obehindrad i svenska, både i tal och skrift.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: COMSOLID GROUP AB KISTA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 2 oktober 2013

Besöksadress

FINLANDSGATAN 18
KISTA

Postadress

FINLANDSGATAN 18
KISTA, 16474

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024