Supporttekniker 1st Line

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker 1st Line

Xllnc Advise söker nu efter kvinnliga och manliga supporttekniker som vill vara med och utveckla Sveriges bästa servicedesk. Du kommer arbeta tillsammans med ett gäng kollegor i fräscha och ljusa lokaler i centrala Stockholm.

Rollen som supporttekniker innebär främst teknisk support via telefon och mail till slutanvändare. Du kommer även arbeta med kontohantering i Active Directory, felsökning av både mjuk- och hårdvara, beställningar och incidenthantering.

Kompetenskrav

Vi söker dig som har någon form av IT utbildning i grunden, men framförallt bör du kunna uppvisa att du under de senaste 1–3 åren har arbetat med liknande arbetsuppgifter, som nämnts ovan. Det är meriterande om du är van vid att arbeta i olika ärendehanteringssystem, gärna Easit eller ServiceNow. Utöver det önskas följande


• Kunskap och erfarenhet av Microsoft Office samt Office 365.
• Kunskap och erfarenhet av Windows 7, 8, 10
• Administrationskunskaper i Active Directory
• Kunskap och erfarenhet av Citrix
• Kunskap och erfarenhet av Microsoft Exchange
• Kunskap och erfarenhet av Google Apps
• ITIL v3 certifiering
• Mycket goda kunskaper svenska och engelska i tal och skrift

Personliga egenskaper

För att passa som supporttekniker i vår servicedesk behöver du vara serviceinriktad och nyfiken. Du har ett öppet och lyhört förhållningssätt gentemot såväl användare som kollegor samtidigt som du gärna delar med dig av dina kunskaper och erfarenheter.

Arbetstider

Heltid

Löner och andra förmåner

Som anställd hos Xllnc Advise har Du månadslön och förmåner som exempelvis tjänstepension, försäkringar och friskvård. Vi erbjuder även våra anställda certifierings- och utvecklingsmöjligheter inom specifika områden. 

Ansökan

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsätttas innan sista ansökningsdatum. Ansök via vår hemsida tack.

Ditt personliga brev ska besvara frågorna:

1) Varför Xllnc Advise?

2) Varför söker du rollen?

3) Vad kan du bidra med?

Inför rekryteringsarbetet har Xllnc Advise tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Blanck, HR
0725136700
Niclas Almgren, VD
073-519 24 23
Lotta Blanck, HR/Konsultchef
072-513 67 00
Lotta Blanck, HR & Business Area Manager ITIL Consulting
+46 72 513 67 00
Helena Feldt, Business Area Manager
0709837847

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xllnc Advise Stockholm
  • 10 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 september 2017

Besöksadress

Sveavägen 155, Plan 10
None

Postadress

Sveavägen 155, Plan 10
Stockholm, 11346

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024