Supporttekniker 1st line

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som längtar efter att skaffa fler värdefulla erfarenheter från spännande IT-miljöer!

Din vardag

Som 1st line supporttekniker arbetar du som konsult hos oss på Wise IT på löpande uppdrag hos en av våra kunder i centrala Stockholm. Du kommer arbeta i kundens interna servicedesk/helpdesk och supportera användare när de stöter på IT-relaterade problem. Med hjälp av din känsla för service och problemlösar-skills hjälper du de anställda via telefon, mail och fjärrstyrning med allt ifrån installation och felsökning av mjukvara till identifiering och hantering av hårdvaruproblem gällande både datorer, telefoner, skrivare och övrig IT-relaterad utrustning på kontoret. Du kommer hantera både enklare och mer omfattande ärenden, vilket innebär att tidsåtgången och komplexiteten kan variera.

Vem är du?

För att passa och trivas i rollen bör du ha ett stort intresse för IT och en vilja att utvecklas inom IT-support - med driv och engagemang är allt möjligt! Du bör även ha viss erfarenhet från tidigare arbete inom teknisk support och gärna ärendehantering i Windowsmiljö. Det är meriterande om du har gått en IT-utbildning.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Känns rollen inte 100% rätt? Sök ändå via vår spontanansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 maj 2020
  • Ansök senast: 26 juni 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024