Supporttekniker 2nd Line med ITIL kompetens

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker 2nd Line

Vår kund är i stort behov av en person, man eller kvinna, som kan axla rollen som 2nd Line supporttekniker. I rollen kommer man att hantera kvalificerade ärenden, som har eskalerats via 1st Line. Ärendena är av varierande karaktär men är du trygg i arbetsuppgifter som supportering och felsökning av standardapplikationer och administration i AD samt övervakning och felsökning av Windows server så kan detta vara något för dig.

Kompetenskrav

För att bli aktuell för rollen krävs att du kan uppvisa att du under de senaste 2-5 åren har arbetat med liknande arbetsuppgifter, som nämnts ovan. Utöver det önskas dokumenterad erfarenhet av;


• Microsoft Office samt Office 365.
• Windows 7, 8, 10
• Active Directory
• Citrix
• Microsoft Exchange
• Microsoft Windows Server 2008, 2012, 2016
• Microsoft SQL
• SCCM
• Ärendehanteringssystem, där ServiceNow är mycket meriterande
• ITIL v3 certifiering
• B-körkort
• Mycket goda kunskaper svenska och engelska i tal och skrift

Personliga egenskaper

Som person har du ett stort driv och engagemang. Du är van att ta egna initiativ, du trivs med ett stort ansvar och är lösningsorienterad. Vidare är du noggrann, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med olika människor. Du gillar att arbeta i team samt har en social, serviceinriktad och positiv inställning.

Arbetstider

Heltid

Löner och andra förmåner

Som anställd hos Xllnc Advise har Du månadslön och förmåner som exempelvis tjänstepension, försäkringar och friskvård. Vi erbjuder även våra anställda certifierings- och utvecklingsmöjligheter inom specifika områden. 

Ansökan

Ansökningarna behandlas löpande och tjänsten kan komma att tillsätttas innan sista ansökningsdatum. Ansök via vår hemsida tack.

Ditt personliga brev ska besvara frågorna:

1) Varför Xllnc Advise?

2) Varför söker du rollen?

3) Vad kan du bidra med?

Inför rekryteringsarbetet har Xllnc Advise tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lotta Blanck, HR
0725136700
Niclas Almgren, VD
073-519 24 23
Lotta Blanck, HR/Konsultchef
072-513 67 00
Lotta Blanck, HR & Business Area Manager ITIL Consulting
+46 72 513 67 00
Helena Feldt, Business Area Manager
0709837847

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Xllnc Advise Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 3 september 2017

Besöksadress

Sveavägen 155, Plan 10
None

Postadress

Sveavägen 155, Plan 10
Stockholm, 11346

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024