Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Är du en person med analytisk fallenhet och god förmåga att hitta lösningar på problem i IT-system? Tycker du även om att hjälpa kunder i deras dagliga arbete samt vill ha möjlighet att göra skillnad på kort tid? Då är det här rätt tjänst för dig!

Din vardag

Vi söker en medarbetare på heltid till vår kund i Stockholm. Du kommer att ingå i det tekniska supportteamet som arbetar med ärendehantering från internt anställda på företaget. Den tekniska supporten tar emot alla inkommande ärenden via ärendehanteringssystemet, samtal och mail. Majoriteten av ärendena löses och de mer komplexa tekniska frågorna eskaleras vidare till 3rd line på utvecklingsavdelningen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir fördjupad felsökning och supportfrågor. Du kommer ha en viktig roll i att upptäcka, se samband och rapportera problem eller fel.

Arbetet innefattar bland annat:

Teknisk support och felsökning av hårdvara och mjukvaraDokumentation och rapportering av fel och önskade förändringar till utvecklingsavdelningen

Vem är du?

Du ska ha erfarenhet/kunskap av:

Arbete med tekniskt supportarbete, gärna på en 2nd line supportAtt ge service via telefon och e-mailITIL processerPC- och nätverksmiljö

Vi söker dig som trivs med att arbeta med teknisk felsökning och att ge god service. Då arbetsbelastningen kan variera kraftigt ska du även vara stresstålig och kunna göra prioriteringar i ditt arbete. Du samarbetar bra i grupp och kan även arbeta självständigt. Grundläggande är god teknisk förståelse eftersom kundens produkter är relativt tekniskt avancerade.

Ansökan

Har du frågor eller funderingar får du gärna höra av dig till Emma Schillerström (emma.schillerstrom@wiseit.se) eller Louice Rolf (louice.rolf@wiseit.se). Vi kan tyvärr inte ta emot ansökningar via mail då vi värnar om din personliga integritet. Du kan läsa mer om hur vi behandlar personuppgifter enligt GDPR i Wise Group-koncernens policy för behandling av personuppgifter.

Välkommen med din ansökan!

Känns rollen inte 100% rätt? Sök ändå via vår spontanansökan!


Passar vi dig?

Wise IT arbetar med kompetensförsörjning inom IT. Vår uppgift är att hitta rätt person till rätt IT-jobb, genom rekrytering och konsulter. På Wise IT är vi ett härligt gäng superhjältar som tillsammans hjälper människor och företag att nå sina drömmar. Vi tror på människan i en framtida teknikutveckling och brinner för att bygga relationer, inkludera fler i IT-branschen och naturligtvis matcha rätt kompetens till rätt uppdrag. Hos oss är människan i fokus och vi tror att alla sitter på superkrafter som i rätt situation kan göra stordåd. Vi vill vara en självklar go-to career partner oavsett om kandidaten söker jobb i dagsläget eller inte. Vill du vara med på vår resa?

Läs mer om oss, vår kultur och våra värderingar på vår karriärsida.

Kontaktpersoner på detta företaget

Alexander Tonelli
0702186226
Lilian Westin
073 521 65 16
Alexander Tonelli
0702-186226
Catharina Skoog

Julian Firpo
073-5216527
Lilian Westin

Cindy Kristensson
040-6601116
Josefin Roxvall
0735216577
Mathias Gyllander
0735216588
Jonas Larsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2020
  • Ansök senast: 24 april 2020

Besöksadress

Kungsgatan 20, Göteborg
None

Postadress

Box 22109
Stockholm, 10422

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024