OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bli en del av Nordens ledande assistansorganisation SOS International a/s. Vi är 90 anställda på vårt kontor i Stockholm var vi primärt hjälper resande som får problem med sin bil. Vi söker en serviceinriktad supporttekniker med minst två års erfarenhet från liknande roller och med goda referenser. Arbetsuppgifter -Installera/konfigurera hårdvara, operativsystem och programvara i all utrustning. -Felsöka och utföra reparationer och service på IT-utrustning. -Översikt och kontroll av service- och supportavtal inom affärsenheten. -Tillse att personalen får utbildning och blir "superusers" inom IT. -Dokumentera rutiner och processer inom ansvarsområdet. Vad kan du? -Du har relevant högskoleutbildning gärna med inriktning nätverk och kommunikation, eller annan motsvarande eftergymnasial utbildning. -Du har erfarenhet av Windows 2003, 2008 XP/Vista/7, TCP/IP, LAN och gärna WLAN. -Du har god kännedom om olika hårdvarukomponenter i nätverk, till exempel switchar, routrar, trådlösa basstationer och erfarenhet av Active Directory. Meriterande -Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med Exchange, kunskaper i scriptspråk, IP-telefoni och callcenter. Vem är du? -Du har ett brinnande intresse för IT-frågor och vill arbeta i en komplex nordisk IT-miljö. -Du kan arbeta både självständigt och i team med fokus på kundsupport. -Att dela med dig av din kompetens är en självklarhet. Du är van vid att jobba mot deadlines och kan prioritera. -Som person är du flexibel, strukturerad och trygg i din roll. -Du talar svenska och engelska obehindrat. Ansök här: http://delta.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?ProjectId=74910&DepartmentId=1090&SkipAdvertisement=true
Kontaktpersoner på detta företaget
Teamleader Maxmiliam Wutting
+46 72 14 15 513