Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

Gillar du kartor, geografi, teknik och människor? Letar du efter en kreativ miljö där det gäller att hänga med i utvecklingen? I så fall kommer du och Esri Sverige att trivas ihop.

Vi är ett företag som kombinerar en lång tradition som landets ledande experter på geografiska informationssystem (GIS) med en stark drivkraft att sprida GIS till fler och nya användare. Sällan har intresset för kartor och geografi varit så stort som nu och de flesta använder sig av tekniken till vardags via webb, smartphone och surfplatta. En vana som man gärna tar med sig till jobbet.

Så förutsättningarna att växa är goda – både för dig som anställd och för oss som företag. Esri Sverige har 100 anställda på sex kontor runtom i Sverige. Vi skapar lösningar som ger verklig kundnytta genom att tillföra geografi i våra kunders existerande IT-system. Välkommen till esri.se så får du veta mer om oss.

Vi söker nu en supporttekniker till vårt kontor i Falun.

Om tjänsten
Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara användarsupport på ArcGIS Online, men tjänsten innefattar även support på andra produkter som t.ex. ArcGIS Desktop. Du kommer att ingå i ett mycket tätt samarbetande supportteam. Du kommer att supporta våra produkter genom teamsamarbetet, men också genom egen kundkommunikation via e-post, telefon och skärmdelning. Teamet har dagliga supportmöten där vi tillsammans ser till att inkomna ärenden får en snabb och kvalitativ uppstart samt att pågående ärenden får ytterligare push. Förutom support ser vi kompetensutveckling som viktigt. Att själv delta eller att vara lärare inom våra utbildningar, hjälpa till som konsultstöd, delta i marknadsaktiviteter är några exempel.  

Vi erbjuder
Du blir en del av vår växande verksamhet i Sverige. Vi är ett företag med framåtanda och driv, i en familjär atmosfär. Höga krav ställs på dig och dina resultat, men du får också möjlighet att växa och utvecklas inom vårt företag. Vår mission är att föra ut ett budskap om vad den geografiska dimensionen kan tillföra olika organisationers beslutsfattande och verksamhetsprocesser. 

Kvalifikationer
Vi ser ett intresse och driv för ny teknik inom IT med fokus mot webbteknik som viktiga egenskaper. Dessutom en god förmåga att lösa tekniska problem i grupp såväl som på egen hand. Vidare är förmågan att lära sig nya och ständigt uppdaterade produkter också en egenskap som är viktig i rollen. Det är naturligtvis också meriterande om du tidigare varit i kontakt med någon av Esris produkter inom yrkeslivet eller utbildning. Du har även fallenhet att uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl engelska som svenska. 

Egenskaper
Som person är du kreativ, driven och kundfokuserad. Du är pedagogiskt lagd, har förmåga att lyssna, arbeta metodiskt och ta eget ansvar. 

Ansökan
Urval till tjänsten sker löpande, så skicka in din ansökan snarast.

Sista ansökningsdag är 2014-09-30.

För mer information om tjänsten kontakta Henrik Thomson, 023-75 54 28 eller Mats Olsson 023-75 54 10 

Fackliga kontaktpersoner Unionen
Jonas Leksell, 023-75 54 20 och Monica Sjans, 023-75 54 19. 

Läs mer om våra lediga tjänster på esri.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Henrik Thomson
023-755 428

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Esri Sverige AB Gävle
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid -
  • Publicerat: 4 september 2014

Besöksadress

Box 975, Regementsvägen 29
None

Postadress

Box 975, Regementsvägen 29
Gävle, 80133

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024