Supporttekniker

Supporttekniker

Arbetsbeskrivning

MSB stärker samhället i att förebygga och hantera olyckor, kriser och konsekvenser av krig.
Vi värnar människors liv och hälsa, samhällets funktionalitet och grundläggande värden som demokrati, rättssäkerhet och mänskliga rättigheter. Högt förtroende och nära samarbete med aktörerna gör att vi lyckas.


Jämställdhet och likabehandling ska genomsyra MSB:s arbete internt och externt. Vi välkomnar alla sökande och ser en tillgång i att vi tillsammans kan spegla den variation som finns i samhället. Alla inom MSB ska bidra till en arbetsmiljö och ett samhälle fritt från diskriminering.




Om anställningen
Vill du vara med och göra skillnad i samhället så är det kanske just du som ska komplettera vårt team och arbeta som supporttekniker i vår IT support.

MSB:s Lokal- och serviceenhet ansvarar för den interna helpdesk-funktionen som hanterar ärenden från hela myndigheten. Enheten består av ca 20 medarbetare som har olika kompetenser och ansvarsområden.

Förutom trevliga arbetskamrater och utvecklande arbetsuppgifter erbjuder vi våra medarbetare en stimulerande arbetsmiljö i form av ljusa, nya och moderna lokaler där vi arbetar aktivitetsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och är måna om att våra medarbetare ska ha stor möjlighet att hitta balans mellan arbetsliv och privatliv.

Medarbetarskapet och ledarskapet på MSB ska utgå från tillit, medmänsklighet och viljan att arbeta tillsammans. Vi utgår från att vi gör vårt bästa och vill varandra väl. Att agera i linje med MSB:s medarbetar- och ledarkriterier innebär att medverka till ökad trygghet och ett hållbart arbetsliv.

Arbetsuppgifter
- Du hanterar ärenden som kommer till vår helpdesk via telefon, epost, webb och personliga möten vid vår kundtjänstdisk. Det innebär att du tar emot, prioriterar, felsöker och besvarar dessa ärenden. Det är stor variation på typen av ärenden som du hanterar. Det kan vara allt från komplexa IT-problem och behov av stöd med digital mötesrumsteknik till kontohantering samt beställningar av mobiltelefoner och tjänstekort.

- Du samverkar inom den egna gruppen samt med andra IT-tekniker och slutanvändare för att lösa problem på ett så snabbt och effektivt sätt som möjligt.

- Du medverkar vid framtagandet av instruktioner och rutiner.

- Du deltar i IT-projekt och bidrar med teknisk kompetens samt med att representera Kundtjänst och slutanvändarna.

- På enheten är vi ett litet serviceteam som hjälps åt. Det innebär att ibland kan även arbetsuppgifter förekomma som inte är IT-relaterade.



Din kompetensprofil:
Du har några års erfarenhet som supporttekniker i Microsoft-miljö. Kunskaper i Microsoft Server och Microsoft Active Directory är ett krav.

Du är strukturerad och kan uttrycka dig pedagogiskt och tydligt i skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med Atlassians produkter Jira och Confluence.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med Microsoft Exchange, Skype för företag, SCCM och MDM-system.

Som medarbetare och ledare på MSB förväntas att du är uppdragsorienterad, utvecklingsinriktad, dialoginriktad, har god självkännedom och är ett föredöme.

Ditt arbete kännetecknas av stor servicevilja och du är givetvis självgående och har förmåga att ta egna initiativ. Du är bra på problemlösning, samverkan och har god analytisk förmåga. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Känner du igen dig i beskrivningen ovan kan du vara den vi söker!

Om enheten
Anställningen är placerad på avdelningen för verksamhetsstöd vid lokal- och serviceenheten. Enhetens uppgift är att styra, utveckla, förvalta och följa upp arbetet med internt stöd och service. I detta ingår lokalförsörjning, stöd- och servicefunktionerna kundtjänst, resesamordning och kontorsservice. Vidare ingår myndighetens fysiska skydd avseende lås, larm, tillträdesskydd samt operativ hantering i Karlstad och Stockholm avseende lokaler, lås, larm, tillträdesskydd, bevakning, reception och brandskydd.

https://www.msb.se/sv/om-msb/organisation/

Anställningsvillkor
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning 4 månader eventuellt med möjlighet till förlängning. 

Ort: Stockholm

Resor i anställningen förekommer.

Anställningen är säkerhetsklassad och vi gör en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt bestämmelserna i säkerhetsskyddslagen. Du måste därför vara svensk medborgare.
https://www.msb.se/sv/om-msb/jobba-hos-oss/anstallningsvillkor-och-formaner-nar-du-jobbar-pa-msb/

Är du intresserad?
Har du frågor kontakta enhetschef Johan Fallström. Fackliga företrädare är Niklas Bergqvist (Saco-S), Anna Anelius (ST) och Ann-Britt Paradis (SEKO). Samtliga nås via växelnummer 0771-240 240.

Din ansökan ska vara inkommen till MSB senast den 6 januari 2023, märkt med referensnummer 2022/296.

Det är du som sökande som ska dokumentera och påvisa din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Du ska också vara medveten om att de ansökningshandlingar som lämnas till MSB är offentliga allmänna handlingar vilket innebär att var och en har rätt att ta del av dem.                        

MSB har gjort medieval för denna rekrytering och undanber därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna-Karin Silverin
0771-240240
Christina Rhodin
010-240 51 20

Sammanfattning

Besöksadress

Norra Klaragatan 18
None

Postadress

Norra Klaragatan 18
Karlstad, 65181

Liknande jobb


11 maj 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024