Supporttekniker - First line

Arbetsbeskrivning

Din nya tjänst
Nu söker vi ännu en person till vårt IT-team! Du kommer bli tillsvidareanställd hos oss på Thalamus som supporttekniker och starta som first line tekniker ute hos en av våra kunder. Du kommer bli en av företagets viktigaste representanter då du, tillsammans med dina kollegor, ska ta hand om alla IT-problem, främst på telefon men även via mejl eller chatt. De flesta av användarna har tekniska frågor kopplade till mjuk- och hårdvara. För att kunna svara på kundens frågor och lösa ärendena kommer du regelbundet att samarbeta med olika delar inom organisationen. Då hög kundnöjdhet är en viktig faktor kommer du följa upp ärenden fram till att det är löst.

Så varför ska du jobba hos oss? Vi erbjuder schysta villkor där vi är anslutna till kollektivavtal (IT- och telekom). Vi hjälper dig med både coaching, certifieringar och utvecklingsplaner framåt. Vi finns snabbt tillhands om du har några frågor och vi bryr oss om att du trivs. Vi är familjära och jobbar tätt ihop med både anställda samt leverantörer för att skapa en bra arbetsmiljö.

Så vad går ditt arbete ut på? Tillsammans med andra tekniker ansvarar du för att IT-miljön fungerar och stöttar användare i deras tekniska utmaningar. Du kommer att utvecklas inom IT-infrastruktur och du kommer att lära dig användbara verktyg för att ta ett steg framåt i karriären.


Din bakgrund
Vi ser gärna att du har en bakgrund inom IT från gymnasiet eller universitetet. Du har jobbat med support/kundtjänst antingen via telefon eller på plats och att du har ett stort intresse inom IT.

Din profil
Vi söker en trevlig, lösningsorienterad och serviceinriktad person. Du ska brinna för IT och helst jobbat med first line i minst 6 månader. Du bör ha telefonvana, erfarenhet av grundläggande felsökning och hantera svenska/engelska i både tal och skrift.

Krav
Erfarenhet inom kundtjänst/support eller helpdesk
Intresserad av IT
Utbildning inom IT gymnasium och/eller universitet


Meriterande
Windows 7/10
AD
Microsoft Office
Skrivare
Mobiler


Din ansökan
Ansök via vår hemsida. Vi kommer att intervjua löpande. Vid frågor är du välkommen att ringa eller mejla:
Felix Hernvall: 08- 120 88 703, felix.hernvall@thalamus.se
Tilda Stenmark: 08- 120 88 704, tilda.stenmark@thalamus.se


Din nya arbetsgivare
Thalamus är ett stadigt växande IT-konsultbolag som erbjuder kvalificerade IT-konsulter inom Helpdesk, second line & Drift. Vi är ett familjärt bolag som ligger ute i Alvik strand och vår huvudsakliga fokus ligger på konsultverksamhet i Stockholms län.

Vi erbjuder månadslön, certifierings- och utvecklingsmöjligheter, där du blir fast anställd på Thalamus som IT-konsult. Våra uppdrag sträcker sig ofta under långa perioder och vid avslutade uppdrag hjälper vi dig vidare i din fortsatta utveckling. Då det är viktigt med trygghet och att vi ska få ett långt samarbete tillsammans.
På Thalamus är gemenskap en viktig del, vilket gör att vi ordnar AW:s samt sommarfest och julbord. Så att alla konsulter kan dela erfarenheter och glädje.
Om vi skulle beskriva oss själva skulle det vara att vi är ett glatt, kunskapsdrivet gäng vars arbete kännetecknas av kvalitet, nytänkande och personligt engagemang. Hoppas du vill bli en av oss?

Kontaktpersoner på detta företaget

Kaj Böving

Camilla Molander

Camilla Molander
08-120 88 788
Christer Johansson
08120 88 744
Christer Johansson
08-120 88 744
Camilla Molander
08-120 88 788
Christer Johansson

Christer Johansson
08120 88 744
Camilla Molander

Christer Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Thalamus Bromma
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 9 oktober 2018

Besöksadress

Gustavslundsvägen 137, Bromma
None

Postadress

Gustavslundsvägen 137
Bromma, 16751

Liknande jobb