OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Xpeedio Support Solutions är ett tjänsteföretag inom IT/Telecom-sektorn med inriktning på teknisk support och närliggande tjänster och produkter som installation, drift, kvalitetssäkring och helpdesksystem. Företaget omsätter ca 100 Mkr (AAA) och drygt 50 personer arbetar med support mot mer än 120 installationer över hela världen. Xpeedio ingår i Basset Group som är en del av vad som kallas "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Invik, Transcom och många fler. När vi pratar om support avser vi system- och applikationssupport. Det innefattar avancerade mjukvarulösningar och stora komplexa databaser. Läs mer på www.xpeedio.se Supporttekniker/helpdesk Arbetsuppgifter Ditt huvudansvar kommer vara produkten Axapta Navision och arbetet består av användar- och teknisk support. Installationsarbete kan komma att förekomma. Supportgruppen för Axapta kommer till stor del att byggas av dig, vilket kräver en aktiv och lyhörd person med förmåga att lära ut till andra. Bakgrund Du är en "teknisk ekonom" med relevant utbildning för tjänsten. Du har minst två års erfarenhet av Microsoft Axpata, Microsoft Navision (gärna även i andra affärssystem), samt har erfarenhet av självständigt supportarbete. Du bör ha god insikt och förståelse för affärssystem och ekonomi. Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Personliga egenskaper Vi söker dig som är strukturerad, stresstålig, snabb och som kan prioritera. Som person är du ansvarskännande, initiativrik och har lätt att arbeta både självständigt och i grupp. Vi är ett dynamiskt och flexibelt företag med ena foten i framtiden, och det är viktigt att du trivs i en sådan miljö.
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-chef Lotta Andersen Sbrzesny
08-5626 7620
070-710 7920