Supporttekniker / HelpDesk / 1st Line Support till bolag inom IT

Supporttekniker / HelpDesk / 1st Line Support till bolag inom IT

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Bravura är ett tillväxtföretag och har sedan starten 2008 vuxit till en väletablerad aktör på den svenska marknaden för rekrytering och bemanning. Idag är vi ett av de snabbast växande rekryterings- och bemanningsföretagen i Sverige och vi har utsetts till Gasellföretag sex år i rad. Oavsett om du är på väg att byta bransch, ta nästa steg i karriären eller vill komma in på arbetsmarknaden så är vi här för dig. Vi matchar dagligen kandidater med framtida arbetsgivare och letar ständigt efter nya talanger.

Just nu söker Bravura för en kunds räkning en supporttekniker Uppdraget är en direktrekrytering vilket innebär att du blir anställd hos företaget. Vidare arbetar du som konsult ute hos företagets kund.

Arbetsuppgifter:

I rollen supporterar du användare och hjälper dem med tekniska problem via telefon, mail och fysiskt på plats. Inledningsvis sitter du både hos företaget och hos företagets kund men på sikt är tanken att du sitter majoriteten av din tid ute hos kund. Du supporterar anställda med användarärenden och sitter dagligen i Active Directory och Microsoft Exchange.

Profil:

• Gymnasieutbildning inom IT alternativt minst ett års erfarenhet av användarsupport
• Tidigare erfarenhet från Active Directory och Microsoft Exchange
• Erfarenhet från ärendehanteringssystem är meriterande
• Flytande i svenska och engelska i tal och i skrift

För att lyckas i rollen som supporttekniker är du självgående och är driftig i den bemärkelsen att du får saker att hända och ser möjligheter istället för hinder. Då du i rollen har nära kontakt med både kollegor och kunder är du hjälpsam, kommunikativ och trivs väl i sociala sammanhang. Eftersom du i rollen stundvis arbetar med komplexa processer är det viktigt att du är noggrann och strukturerad. Slutligen är du prestigelös och en person som hugger tag där det behövs.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: : drifttekniker, driftingenjör, vatten, värme, kraft, energi, fastighet, lägenheter, bostäder, resande, heltid, energioptimering, SKB, Stockholm kooperativa bostadsförening, fastighetstekniker, el, energi, el- och energi, serrvice- och underhåll

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2020
  • Ansök senast: 23 juni 2020

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


17 maj 2024

SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024