Supporttekniker med fokus på service och problemlösning

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som brinner lika mycket för service, som för teknisk problemlösning till rollen som supporttekniker för Västtrafik. Här får du möjlighet att hjälpa dina interna kollegor med IT-relaterade problem och vara en viktig kugge för IT-servicedesk avdelningen. Detta är en långsiktig tjänst om minst 1år, låter detta lockande? Missa då inte chansen, sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Västtrafiks räkning en supporttekniker till deras kontor i Göteborg. Avdelningen som söker fler medarbetare arbetat med att säkerställa och förvalta IT-tjänster som finns inom samtliga verksamhetsområden inom Västtrafik. Idag består avdelningen IT-servicedesk av 14 medarbetare och anledningen till att de söker fler personer är för att de står inför en rad spännande utmaningar i och med ett ökande resande som kommer att kräva motsvarande IT-stöd.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Västrafiks önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Uppdraget är en del av vår personaluthyrning. Du kommer vara anställd av Academic Work och arbeta som konsult hos Västtrafik. Academic Works intention är att du på sikt ska kunna bli anställd direkt hos dem, förutsatt att alla parter är nöjda med samarbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som supporttekniker kommer du arbeta i en grupp som består av 4 personer som supporterar ca 5000-6000 användare. I denna grupp hanteras alla kontors IT relaterade ärenden genom användarssupport främst via telefon och email, det kan även förekomma på plats hos användaren.

Du kommer till exempel att :


* Hantera beställningar av datorer och telefoner med tillhörande abonnemang.
* Kontohantering, behörigheter och registrering av detta i Active Directory.
* Felsökning och installationer av datorer, telefoner och annan IT-utrustning.


En annan viktig del i av arbetet är registervård och att dokumentera Västtrafiks rutiner och att ta fram instruktioner. Det kan även förekomma resor i arbetet för att ge support och hantera installationer hos Västtrafiks användare.

Tjänsten passar dig som brinner lika mycket för service som för teknisk problemlösning. Då du som supporttekniker hjälper medarbetare internt med IT-relaterade problem vilket kräver en hög servicekänsla och flexibilitet. Västtrafik är ett snabbväxande företag där det finns goda utvecklingsmöjligheter såsom att gå mer mot drift och support, systemarkitektur eller varför inte systemapplikationer, möjligheterna är oändliga för rätt person!

VI SÖKER DIG SOM
* Har minst utfört en teknisk, IT eller naturvetenskaplig gymnasieutbildning.


* Minst två års erfarenhet av kund- och supportkontakt via telefon och på plats vilket också inkluderar arbete i ett ärendehanteringssystem.
* Har tidigare arbetat i en servicedesk med first- och second-line support.
* Goda kunskaper om operativsystemet Windows 7.


Som person är du lösningsfokuserad som har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter och vill ständigt lära dig nya delar och vill utvecklas. För att lyckas i rollen krävs en förmåga att kommunicera på ett pedagogiskt sätt samt har en god samarbets- och initiativförmåga tillsammans med användare och teamet. Då administration och dokumentation ingår i tjänsten är det viktigt att du trivs när det är ordning och reda där du har en fallenhet för struktur och noggrannhet.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: maj/juni
* Omfattning: Heltid, 8-17
* Lön: Enligt överenskommelse
* Placering: Folkungagatan 20, Göteborg
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på gbg04@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail.
Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet.
* Vårt erbjudande till dig som heltidskonsult hos Academic Work inkluderar utöver kollektivavtalsenliga villkor och dedikerad konsultchef också rabatter och erbjudanden genom vår konsultportal. Läs mer om vårt erbjudande här


SKYDD FÖR DIN PERSONLIGA INTEGRITET
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Västtrafik har hand om all kollektivtrafik i hela Västra Götaland och finns på fyra platser i regionen med huvudkontor i Skövde och servicekontor i Göteborg, Värnesborg och Borås. Med 2 700 bussar, tåg, spårvagnar och båtar finns det 22 000 hållplatser runt om i Västra Götaland och gör Västtrafik till Sveriges näst största kolletivtrafikföretag. Dagligen kör Västtrafik 39 000 mil vilket motsvarar 9,6 varv runt jorden.
Läs gärna mer på deras hemsida: www.vasttrafik.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid, minst 1år 8-17,flex
  • Publicerat: 21 april 2016

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024