Supporttekniker - Sommarjobb, Linköping

Arbetsbeskrivning

Om arbetsgivaren:

ELITS is a culture-driven, independent IT company founded in 2006, with a major focus on the operation of IT environments. ELITS provides a global delivery model, with 24-7 commitments of managed services, packaged IT services and consulting. Through good industry knowledge, innovation, commitment and responsiveness, ELITS provides operations and monitoring around the clock – throughout the year – around the world. The company has 96 employees and is present in 11 locations in Europe, North America and Asia. At ELITS we pride ourselves on our ability to communicate IT in a natural and straightforward way – IT humanized. Communication is a very important part of the work since we work closely with our customers. As a consultant at ELITS you will become a part of a great team who always responds to the customer with humility, and at the same time is very proud of what we deliver.

Om tjänsten:

Nu letar ELITS efter en person som över sommaren vill arbeta som supporttekniker på vårt kontor i Linköping.

Som Supporttekniker hos oss på ELITS kommer du bli en del av ett högpresterande team som alltid svarar på kunden med ödmjukhet, och samtidigt är mycket stolt över vad vi levererar. I dina arbetsuppgifter kommer du att besvara supportärenden via telefon och e-post. Du förväntas lösa dessa ärenden i så stor mån som möjligt, annars finns möjligheten att vidarebefordra dessa vidare till nästa linje tekniker, som alla finns i din närhet. Även on-site arbete kan förekomma.

Arbetstiderna är 8-17 måndag till fredag.

Kvalifikationer:

Som en suporttekniker hos ELITS bör du ha ett stort intresse för teknik, motiveras av utmaningar och ha förmågan att visualisera kundens behov. Det är även viktigt att du har ett professionellt förhållningssätt med fokus på god service gentemot våra kunder.

Önskvärda kompetenser och erfarenheter:

- Servicekompetens, speciellt över telefon och e-post.
- Erfarenhet av klientfelsökning
- Bred men grundläggande teknisk kompetens, primärt inom Windows och Mac.
- God kommunikativ förmåga(Svenska och Engelska, tal och skrift)
- ITIL erfarenhet är meriterande.




Önskvärda egenskaper:

- God sociala förmåga och positiv attityd
- Organiserad och strävar alltid efter resultat med hög kvalité.
- Förmåga att samordna och hantera mer än en uppgift åt gången

Hur du ansöker:

Du söker tjänsten via vår hemsida, www.elits.com

Om frågor uppstår, var vänlig kontakta simon.davoudian@elits.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Rämsberg
0733-590237
Simon Davoudian

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Elits Sweden AB
  • 1 plats
  • 11 dagar - 3 månader
  • Heltid
  • Timlön
  • 8-17, mån-fre v.25-v.33
  • Publicerat: 14 maj 2014

Besöksadress

Datalinjen 5 58330 Linköping
None

Postadress

Datalinjen 5
Linköping, 58330

Liknande jobb


SSAB - Onsite IT Support Specialist

SSAB - Onsite IT Support Specialist

16 maj 2024

IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

IT- Tekniker till ESAB i Perstorp

16 maj 2024

Teknisk Support - Sundsvall

Teknisk Support - Sundsvall

16 maj 2024