Supporttekniker till Business Sweden i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Just nu är Business Sweden mitt uppe i en spännande resa med att migrera sin teknik till molnet, så trivs du i en internationell miljö där mycket händer är det här rätt plats för dig!


Din vardag

Som supporttekniker på Business Sweden är din främsta arbetsuppgift att identifiera och lösa IT-problem som uppstår on site samt underlätta vardagen för dina kollegor internationellt. Som en del av ett litet och tajt Stockholms baserat IT- team som stöttar över 500 anställda runt om i världen är ingen dag den andra lik. Placerade i nyrenoverade lokaler mitt i Stockholm får du jobba med uppgifter så som installation och konfigurering av nya klienter i Windows miljö, till driften av datorer och telefoner on site hjälper du klienter både högt och lågt.


Passar vi dig

Business Swedens syfte är att hjälpa svenska företag att nå sin fulla internationella potential och utländska företag att investera och expandera i Sverige. Det gör vi genom strategisk rådgivning och praktiskt stöd, såväl i Sverige som på nära 50 av världens mest intressanta marknader.

Business Sweden bildades den 1 januari 2013 genom en sammanslagning av Exportrådet och Invest Sweden och har nu blivit en av Sveriges topp 10 mest attraktiva arbetsplatser. Business Sweden ägs av staten och näringslivet, som representeras av Utrikesdepartementet och Sveriges Allmänna Utrikeshandelsförening. Det delade ägandet ger tillgång till kontakter och nätverk på alla nivåer.


Vem är du

Vi söker dig som har några års erfarenhet av att sitta onsite/ i en helpdesk. Du har t.ex. goda kunskaper inom Window8/10, Office 2016/Office 365, och Active Directory. Du trivs med att arbeta i en roll där du har varierande arbetsuppgifter, ger god och effektiv service samt dagligen träffar olika typer av människor.

Utöver god förståelse och erfarenhet inom IT kommer stor vikt läggas på din sociala kompetens. För att du ska trivas i denna roll ser vi att du är en serviceinriktad, problemlösande och kvalitetsfokuserad person som gillar att ha stora kontaktytor. Med tanke på att du kommer stötta klienter både i Sverige och utomlands förväntas du ha goda språk och skriv kunskaper i både svenska och engelska.

Kontaktpersoner på detta företaget

Mathias Linarfve

Malin Reisner

Malin Reisner

johanna nybom

Rebecca Levy

Jon Persson

Linda Mukka

Olivia Rehn

Catarina Andersson

Mathias G

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wise IT Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 16 augusti 2017

Besöksadress

Sveavägen 13, 1 tr, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 13, 1 tr
Stockholm, 11157

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024