Supporttekniker till Charge-Amps

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.

Om kunden:

Charge-Amps är ett svenskt tillväxtbolag som har potential att bli Sveriges nya succébolag. I Sverige driver företaget såväl utveckling som produktion av marknadens smartaste och snyggaste laddningslösningar. Med en utökad produktportfölj för alla typer av elbilar och plug in hybrider i kombination med den generella utvecklingen av marknaden för e-mobility spås företagets tillväxttakt vara mycket hög.
På kontoret i Solna sitter drygt 15 medarbetare varav du är den tredje medarbetaren till supportteamet. Här uppmuntras du att komma med idéer och förslag till utveckling och kulturen präglas av ett dagligt internt samarbete. Charge-Amps befinner sig i en expansiv fas och söker nu flera individer som vill vara med och driva, men framförallt växa, verksamheten in i framtiden.

Arbetsuppgifter:

I rollen som supporttekniker har du kontakt med slutanvändare och beställare av Charge-Amps produkter. Ärenden inkommer vanligtvis genom mejl eller ärendesystemet Zendesk. Du har kontakt med både privatpersoner, företag och organisationer som installerat Charge-Amps lösningar men även ett nära samarbete med kollegor internt. Du hanterar varierade och olika typer av ärenden så som frågor om produkter kring laddning av elbilar, nätverk, reklamationer och marknad. Du är även behjälplig till installatörer ute på fältet och arbetar även till viss del med att felsöka och lösa problem med produkter ute hos kunder. Då verksamheten präglas av samarbete mellan teamen har du stöd av dina kollegor som är experter inom olika områden och du kommer även på sikt att stötta vid utbildning av nya installatörer.

Profil:

• Gymnasieutbildning inom IT, teknik eller motsvarande
• Goda kunskaper i svenska och engelska, både skriftligt och muntligt
Meriterande:
• Tidigare erfarenhet av teknisk support
• Eftergymnasial utbildning inom området
• Kunskap inom nätverk och elektronik
• Ytterligare språkkunskaper
• Körkort B
• Behörighet inom elinstallation

För att trivas i rollen ser vi att du som person har ett stort intresse för teknik. Du är kommunikativ och uppskattar både kunddialogen och att ha ett tätt samarbete med dina kollegor på kontoret. Du motiveras av problemlösning och av att hitta långsiktiga lösningar på de tekniska ärenden du hanterar. Som person uppskattar du att se möjligheter och att bidra till företagets fortsatta utveckling.

Övrig information:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, men det är uttalat att Charge-Amps har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Charge-Amps en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Start: Omgående
Plats: Solna, Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna <a href='http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/'>här</a>

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: <a href='https://www.bravura.se/din-karriar#hs_cos_wrapper_widget_1528111162772'>https://www.bravura.se/din-karriar</a>.

Har du specifika frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, <a href='mailto:info@bravura.se'>info@bravura.se</a> eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support, tekniker, e-mobility, elbilar, hybrid, plug in, 2nd line, 1st line, nätverk, nätverkstekniker, installatör, installation, elektronik, el

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 12 augusti 2019

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024