Supporttekniker till helpdesk

Supporttekniker till helpdesk

Arbetsbeskrivning

Supporttekniker till helpdesk

Västra Mälardalens kommunalförbund (VMKF) söker nu en supporttekniker till IT-avdelningen, helpdesk.
IT-avdelning ansvarar för att serva de fyra medlemskommunerna Arboga, Kungsör, Köping och Surahammar med tillhörande kommunala bolag i IT-drift- och utvecklingsfrågor. Vi är idag ca 25 personer som jobbar med IT-support och drift till ca 8 000 användare och 13 500 enheter. Vår miljö är baserad på Microsoftprodukter inom den kommunala administrationen och inom skolan är det i huvudsak Appleprodukter.

Arbetsuppgifter
Som supporttekniker på helpdesk hanterar du inkommande ärenden från våra kunder via telefon och fjärrstyrning. Du genomför felsökningar, analyserar och åtgärdar uppkomna fel. Du ger även kunden service och support i samband med installation och underhåll av system.
Ärenden som inkommer till helpdesk kan vara exempelvis en skrivare som inte fungerar, installation av program, lösenordsbyte eller ominstallation av datorer. Du kommer att arbeta både enskilt och tillsammans med systemtekniker, systemförvaltare och koordinatorer.
Tillsammans med dina kollegor blir du en viktig del i den organisation som levererar bra tjänster och support till våra medlemskommuner.

Kvalifikationer
Utbildning inom IT-området på lägst gymnasienivå eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig
Eftergymnasial utbildning inom IT-området är meriterande
Erfarenhet av arbete med teknisk kundsupport är meriterande
God svenska i tal och skrift är ett krav då stor del av arbetet består av kommunikation med kunder via telefon och epost



Vem är du?
Som person ser vi gärna att du tycker det är roligt att lösa problem och att du på ett pedagogiskt sätt kan guida kunder så att ni tillsammans kommer fram till en lösning.
I och med att du till stor del i ditt arbete kommer att vara i kontakt med våra kunder så ser vi att du är kommunikativ och har en hög servicekänsla. I din roll som supporttekniker kommer du hantera flera ärenden samtidigt och du behöver därför vara bra på att prioritera och upprätthålla god struktur trots det höga arbetstempot.
Vidare ser vi att du har en god samarbetsförmåga och är prestigelös då du kommer att arbeta tillsammans med dina kollegor för att ge kunden bästa möjliga support.
Övrigt:
Svenskt körkort Klass B


Varaktighet, arbetstid
Tills vidare, heltid

Ersättningsform
Månadslön

Intresserad?
Skicka in din ansökan senast 2022-12-30

Övrigt
Vi eftersträvar en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökanden med olika bakgrund.
När du skickar in din ansökan godkänner och samtycker du till att Västra Mälardalens Kommunalförbund behandlar dina personuppgifter enligt GDPR.
Vi undanber oss bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Vision Anna Larsson
0221-670037
Upphandlare Anders Melkersson
0221-670081
Administrativ chef Sven-Åke Lagerkvist
0221-670010 070-3826081
Berdskapssamordnare Lena Mäenpää
0221-670082
Chef Anders Melkersson
0221-670081
Upphandlare Maria Söderberg
0221-670083
Lön- och Personalchef Ann Karlsson
0589-670050
Avdelningschef Anders Melkersson
0221-670081
Systemförvaltare Ulrika Hellström
0589-670051
IT-chef Ivan Jaska
0221-670030

Sammanfattning

Besöksadress

Mästaregatan 13
KÖPING

Postadress

None
KÖPING, 73185

Liknande jobb


4 juni 2024