Supporttekniker till länsstyrelsernas IT-avdelning i Mariestad

Arbetsbeskrivning

Om arbetsplatsen

Länsstyrelsen är en drivande kraft för det hållbara samhället och arbetar tillsammans med myndigheter, kommuner och andra aktörer för att få samhällen, människor, djur, natur och kulturvärden att fungera både idag och i framtiden. Länsstyrelsen har även en viktig roll inom totalförsvaret och är den högsta civila totalförsvarsmyndigheten inom respektive län. Civilt försvar tar sin utgångspunkt i samhällets krisberedskap och syftar till att inför och under höjd beredskap samt under krig värna befolkningen och viktiga samhällsfunktioner.

IT-avdelningen finns i hela landet och jobbar för våra 21 länsstyrelser i Sverige och alla 6500 medarbetare. Vi har ett meningsfullt och hållbart arbete med trevliga och kompetenta kollegor. Hos oss arbetar vi med att utveckla och leverera IT-tjänster till Sveriges länsstyrelser.

På Länsstyrelsen kan vi erbjuda dig:
• Intressanta och utmanande arbetsuppgifter.
• Arbetsuppgifter som har stor samhällsnytta.
• Möjlighet att lära nytt och utvecklas.
• Livsbalans balans mellan arbete och fritid

Vi behöver fler teknikhjältar som kan hjälpa oss utveckla digitala lösningar för ett hållbart samhälle. Är du en av dem?



ARBETSUPPGIFTER
Arbetsbeskrivning

I rollen som supporttekniker ger du bästa tänkbara support till alla IT-användare inom Sveriges alla 21 länsstyrelser som har cirka 6500 medarbetare. Du kommer att ge support för alla IT-relaterade frågor och problem som uppstår oavsett vilken applikation eller hårdvara det gäller. Kontakten med användarna sker främst via telefon och användarportal. I arbetet ingår att aktivt bidra i vårt egna utvecklings- och förbättringsarbete. Att delta i uppdrag eller projekt kan också förekomma där man representerar Servicedesk. I detta jobb är det viktigt att du gillar att ha kontakt med människor och ge bra service. Arbetet är omväxlande, utmanande och ger kontinuerlig utveckling.

Som supporttekniker ingår du i funktionen Servicedesk. Vi är IT-avdelningens kontaktyta för användarnära tjänster.

Placeringsort: Mariestad

KVALIFIKATIONER
Kvalifikationer

• Högskoleexamen inom ett eller fler områden inom IT, eller motsvarande kunskaper/kompetens.
Meriterande
• Du har erfarenhet av servicedeskarbete.
• Du har god vana att felsöka i olika datamiljöer.
• Du har god kompetens inom mobilitetsplattformar, telefoner/surfplattor och dess
olika operativsystemsystem samt UEM hantering.
• Erfarenhet av Windows 10 och SCCM.
• Du har en teknisk förståelse för hur lösningar är uppbyggda.
• Du har god muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska.

Personliga egenskaper

• Pedagogisk förmåga samt vana att hantera och anpassa information för olika
målgrupper.
• Du har god samarbetsförmåga.
• Du kan kommunicera på ett lättförståeligt sätt i såväl tal som skrift.
• Du har förmåga att hantera många samtidiga aktiviteter med noggrannhet och
struktur.

Det är också viktigt att du kan identifiera dig med och leva upp till vår värdegrund
som innebär att du ska vara lyhörd, engagerad och pålitlig.

Vi fäster stor vikt vid dina personliga egenskaper.


ÖVRIGT
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


19 maj 2024

17 maj 2024