Supporttekniker till Nordlo i Borås

Supporttekniker till Nordlo i Borås

Arbetsbeskrivning

Har du ett tekniskt intresse, motiveras av ett ge utmärkt service och gör det lilla extra för att underlätta andras vardag? Perfekt! Nordlo expanderar kraftigt och söker just nu flera Supporttekniker till deras servicedesk!

Här får du bidra på resan hos ett spännande bolag som främjar kompetensutveckling inom teknik samt har en utpräglad kamratskap. Vill du få chansen att bli en i teamet?


Om vår kund
Nordlo är ett expansivt IT-bolag med 650 medarbetare på ett 40-tal kontor utspridda över både Norge och Sverige. Vår resa började egentligen redan under 70-talet som fyra fristående bolag; Office IT-Partner, Dicom, Zetup och IT total. Under åren har vi hanterat olika branscher och problem, men alltid med människan i fokus. För oss är digitalisering ett mänskligt hantverk, där digitala lösningar förenklar och förbättrar människors arbetsliv. Tillsammans kan vi skapa hållbar tillväxt som gör att våra kunders organisationer står väl rustade inför framtiden. På Nordlo vill vi vara bäst i branschen på att ta hand om våra medarbetare, och det gör vi genom delaktighet, personligt ansvar och utveckling, bra teamkänsla, personalförmåner och friskvård.

Vi arbetar tillsammans, agerar med hjärtat och skapar affärsvärde för våra kunder. Läs gärna mer: nordlo.com.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Supporttekniker hos Nordlo kommer du att arbeta med support och teknisk felsökning åt företagets kunder. Ärendena kommer vara av olika karaktär med variation i komplexitet. Här får du möjlighet att supportera såväl inom firstline med enklare förfrågningar som ärenden av mer avancerad karaktär. Ärendena kommer in via telefon och Nordlos ärendehanteringssystem. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:

• Hantering av inkommande incidenter och beställningar
• Felsökning av servrar och klienter
• Administration av användarkonton och behörigheter
• Installation av klienter

Nordlos servicedesk-team består av flera medarbetare inom First och Second Support och det finns goda möjligheter att utvecklas och lära av varandra inom gruppen.


Din profil
Älskar du teknik och IT i kombination med service? Har du flera års erfarenhet som Supporttekniker eller kommer du kanske direkt från en IT-utbildning? Eller har du arbetat inom kundtjänst/support samtidigt som du har ett starkt tekniskt intresse? Just nu söker vi profiler med olika erfarenheter inom teknisk support som vill vara med och utvecklas hos Nordlo. Beroende på din nivå av kunskap, erfarenhet och kompetens kommer du att få hantera ärenden av olika komplexitet.
Nordlo arbetar i följande system och verktyg, vi ser positivt på om du är bekant med en eller flera av dessa:

• Active Directory
• Group Policies
• Remote Desktop
• Citrix
• Exchange
• Windows 10
• Office 365

Det är meriterande med erfarenhet av enklarare administration av servrar: Hyper-V eller VmWare.

Som person är du en duktig problemlösare som har en genuin servicekänsla där du drivs av att underlätta andras vardag. Med hjälp av din förmåga att skapa förtroende och ditt trevliga bemötande, skapar du framgångsrika relationer. Du har ett utpräglat intresse för tekniska frågor och en uthållighet av rang. På Nordlo mäter vi kvalitet före kvantitet, varför vi värdesätter din kvalitetsmedvetna inställning. Vi kommer att lägga stor vikt vid ditt driv och ambition – vi söker dig som verkligen vill utvecklas inom IT!

Låter det intressant?
Välkommen med din ansökan via www.effektiv.se. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Jens Lindroth, jens@effektiv.se eller Gabriella Albertsson, gabriella.albertsson@effektiv.se

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Glada, Utforskande, Långsiktiga och Driftiga - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

För den här tjänsten förmedlar Effektiv kontakten och du kommer bli anställd direkt hos kundföretaget.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sanna Johansson

Corinne Johansson

Therese Brundin
070-964 42 10
Marie Wikström

Lotta Preijde

Lotta Preijde

Anna Rapp

Kristina Halovanic
0732-541481
Annika Wånghed Muskantor
070-586 40 04
Gabriella Helgesson Eilind

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Effektiv Borås
  • 4 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 januari 2021
  • Ansök senast: 21 februari 2021

Besöksadress

Skaraborgsvägen 3B, Borås
None

Postadress

Skaraborgsvägen 3B
Borås, 50630

Liknande jobb


19 maj 2024